>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.
Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!
Zobacz również
- Google zmienia plany wobec cookies. Co to oznacza dla reklamodawców. Komentarzami podzielili się: Anna Gruszka, Agnieszka Gilewska, Weronika Graczyk i Jacek Dziura. Sprawdź opinie ekspertów.
- Polska marka Gepetto pojawiła się w naszym cyklu „Budowanie wizerunku marki”. Czytaj więcej.
- W promowaniu produktów różnych marek jedną z kluczowych ról odgrywa wybór odpowiedniego ambasadora. Kto powinien je reklamować – celebryci/influencerzy czy naukowcy? Komentarzami podzieli się: prof. dr hab. Dariusz Doliński, dr Jolanta Tkaczyk, dr Artur Kołodziejczyk-Skowron, Kamil Bolek, Artur Roguski, Gabi Grzelak oraz Angelika Sobolewska. Sprawdź opinie ekspertów.
- Dr Krystian Dudek komentuje pierwszy spot Kamali Harris, obecnej kandydatki Demokratów na urząd prezydenta USA. Czytaj więcej.
- Kilka dni temu Poczta Polska otworzyła najnowszy sklep internetowy. Czy ten krok to sygnał początku emanacji strategii biznesowej brandu? Czy można go uznać za sukces? Komentuje Izabela Franke, Head of Advisory w Future Mind. Czytaj więcej.
- Dragon Rouge kontynuuje swój cykl „30 lat brandingu wg Dragon Rouge”. Tym razem tekst dotyczy drugiego millenium. Czytaj więcej.
- Rafał Skwiot pisze o tym, jak prof. Bralczyk, w ciągu kilku dni, przeszedł drogę od cenionego i lubianego językoznawcy do osoby, z którą wielu już nie liczy się w publicznym dyskursie. Czytaj więcej.
- Mateusz Decyk, w swoim artykule, stara się odpowiedzieć na pytanie czy Polacy są skłonni zapłacić więcej za produkty dobre dla planety? Czytaj więcej.
- Wavemaker przedstawia cykliczne badanie pt. „Aktywizm marek”. Jakie brandy kojarzą się Polakom ze wsparciem tęczowej społeczności? Czytaj więcej.
- UOKiK informuje, że Zalando zmieni praktyki informowania konsumentów o ich prawach oraz rozda vouchery. Czytaj więcej.
Kampanie, akcje i raporty warte uwagi
- Zgodnie z raportem „EKObarometr Index”, blisko jedna czwarta młodych Polaków przyznaje, że kupuje ubrania na tzw. platformach ultra-fast-fashion. Sprawdź.
- Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) opublikował „Roczny Raport 2023″. Jego głównym tematem jest zaangażowanie oraz partnerstwo. Sprawdź.
- Internauci, politycy, biznes i marki zachęcają do kupowania paluszków Beskidzkich. Czytaj więcej.
- IAB Polska i IAA Polska współpracują nad opracowaniem standardów dotyczących influencer marketingu. Czytaj więcej.
- NASK ostrzega przed deepfake’ami i publikuje listę osób, których wizerunek został skradziony. Czytaj więcej.
- Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu, premierę miał muzyczny utwór-manifest pt. „Powiedz mi jak?”. Piosenkę stworzył DOBRY oraz producent muzyczny Kuba Galiński. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego. Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Sprawdź.
- Powstała pierwsza niewidoma lalka od Barbie®. Sprawdź.
- Powyginany autobus, ławka i budka telefoniczna w outdoorowej reklamie „Fold Town” od Samsunga. Sprawdź.
- Londyńska marka modowa Miista otworzyła filię w Nowym Jorku, w której zamiast tradycyjnego sklepu z odzieżą, znalazł się pokój, w którym można rozładować negatywne emocje. Sprawdź.
- Amnesty International walczy z problemem sanitarnym w RPA. Powstała reklama, w której wykorzystano tusz z ludzkich odchodów. Sprawdź.
- Linia British Airways stworzyła filmową instrukcję bezpieczeństwa inspirowaną kinem i literaturą. Sprawdź.
- W Wielkiej Brytanii otwarto restaurację, której menu jest dopasowane do konkretnych gatunków telewizyjnych. Sprawdź.
- Nike wystartowało z kampanią „Zwycięstwo nie jest dla każdego”, w której firma przekonuje, że w nastawieniu na wygraną nie ma nic złego. Twarzami akcji zostali m.in. Serena Williams, LeBron James i Qinwen Zheng. Sprawdź.
- Holenderska reprezentacja koszykówki i Samsung prezentują innowacyjne narzędzie AI do analizy skuteczności rzutów. Sprawdź.
- Podsumowano ogólnopolską akcję „Nie hejtuję – motywuję”, która zakończyła się wraz z końcem roku szkolnego. Jej celem było wzmocnienie poczucia własnej wartości, nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale też dorosłych osób dotkniętych tym niebezpiecznym zjawiskiem. Sprawdź.
- Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich, startuje z europejską kampanią „Wejdź na wyższy poziom”. Sprawdź.
- Polska Policja rusza z kampanią „Nie daj sobie wbić krzyża”, której celem jest skłonienie kierowców do zmniejszenia prędkości i zwiększenia uwagi na drogach. Sprawdź.
Polecajki
Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:
- Presja na wyniki, ciągły multitasking, napięcie i niedoczas to Twoja codzienność? 11 września weź udział w praktycznym warsztacie online z mindfulness dla marketerów „Umysł na fali” i naucz się wspierać siebie w codzienności „wszystko wszędzie naraz”. Warsztat poprowadzi Aga Jaśkiewicz. Zapisz się już dziś.
- O blaskach i cieniach marketingu afiliacyjnego w najnowszym odcinku „SEO Fridays Podcast” opowiada prowadzący, Dawid Medwediuk, wraz z gościem – Jakubem Wiąckiem.
- Na pytanie „Czy tak szeroki dostęp do mediów, w tym mediów społecznościowych, daje każdemu na zbudowanie swojej silnej marki osobistej?” odpowiada Katarzyna Zdanowicz – dziennikarka i prezenterka telewizyjna znana z anten POLSATU i TVN24, w podcaście Andrzeja Wierzchonia, prowadzącego podcast „Marketing z ludzką twarzą”.
>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS #PrzeglądTygodnia [12-18.07.24]: jak agencje motywują swoich pracowników, „Koala burger” od Greenpeace, odtworzono kultowy magazyn „Bravo”
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 12 a 18 lipca 2024 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing