TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PrzeglądTygodnia [22-28.04.2025]: Playbook #2: Cross-border e-commerce, ulubione książki marketerów, PrzeCorny klip ze Stachurskym

PrzeglądTygodnia [22-28.04.2025]: Playbook #2: Cross-border e-commerce, ulubione książki marketerów, PrzeCorny klip ze Stachurskym
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 22 a 28 kwietnia 2025 roku.
O autorze
4 min czytania 2025-04-28

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Playbook #2: Cross-border e-commerce – już dostępny! Ponad 180 stron pełnych case-study, wywiadów i praktycznych wskazówek. Pobierz i dołącz do gry! >>> Sprawdź.

  • Z okazji Światowego Dnia Książki postanowiliśmy sprawdzić, co czytają osoby związane z marketingiem. Swoje ulubione książki (związane i niezwiązane z branżą) przedstawili: Katarzyna Jezierska, Anna Miotk, Anna Dobosz, Anna Jadwiga Orzech, Arek Urban, Albert Stęclik, Marcin Sienkowski oraz Maciej Nowicki. >>> Sprawdź.

  • W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie. O kampanii „Pepsi Space” rozmawiamy z Zofią Kopczyńską – Senior Brand Managerką PepsiCo. >>> Sprawdź.

  • Jak odzyskać kontrolę nad marketingowym pomiarem w świecie bez cookies? Czy warto budować własne systemy analityczne, skoro Google Analytics jest za darmo? Między innymi na te pytania odpowiedzieli podczas webinaru Jacek Majecki i Bartosz Wysocki. >>> Sprawdź podsumowanie i zobacz nagranie z wydarzenia.

  • Michel Moran – człowiek, który łączy miłość do kuchni z miłością do pełni życia. Jego konto na Instagramie ma ponad 137 tys. obserwujących, od lat jest jurorem TVN-owskiego „MasterChefa”, a jednak konsekwentnie funkcjonuje bez menadżera czy agenta. Jak sam mówi, social media to dla niego sposób do dzielenia się tym, co ważne i piękne. Między innymi o tym nietypowym podejściu do mediów społecznościowych rozmawiamy w ramach cyklu „Przepis na apetyczny content”. >>> Sprawdź.

  • O „japońskiej fali”, czyli jednym ze 100 trendów wymienionych w 11 edycji raportu VML The Future 100, które będą kształtować myśli i działania konsumentów w 2025 roku, pisze Anna Szyrska. >>> Czytaj więcej.
  • Joanna Roszkowska pisze o brandingu marki Smart Green!, w której mocno wykorzystano zasady neurodesignu. >>> Sprawdź.
  • Marta Klimkiewicz przygotowała podsumowanie konferencji I Love Marketing. >>> Sprawdź.
  • Do Biedronki i Lidla wróciły popularne piwne promocje na majówkę. Klienci mogli liczyć nawet na 12 piw gratis przy zakupie określonej liczby butelek lub puszek. Sieci prowadzą intensywną walkę o konsumentów, a wszystko w cieniu prac rządu nad zakazem podobnych promocji. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i ciekawe akcje

  • Jacek Stachursky wystąpił w kampanii produktów CORNY. W klipie promującym wykonuje swój hit „Typ niepokorny” w nieco zmienionej na potrzeby akcji wersji. >>> Czytaj więcej.
  • Resi4Rent ruszył z kampanią „Już pora wrócić do swojego mieszkania”, w której poznajemy mamę Mirka, z humorem i troską kibicującą synowi w jego pierwszych krokach „na swoim”. Akcja porusza ważny społeczny temat przedłużającego się procesu usamodzielniania się młodych dorosłych. >>> Sprawdź.

  • W sieci ukazał się klip promujący napoje Black Energy Drink. Na ekranie w ciągu 60 sekund widzimy m.in. łyżwiarkę figurową wykonującą szalone obroty na lodowej tafli, niecodzienny powrót z zakupów na wrotkach, budowlańców tańczących na tle stawianego właśnie budynku, a także tenisistę stołowego-strongmana, który jednocześnie gra w ping-ponga i podnosi ciężar. Wszystko to bez użycia AI. >>> Sprawdź.
  • Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie wystartowała z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. >>> Sprawdź.
  • Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Pyszne.pl zaprezentowało bioniczne roboty, które już wkrótce mogą dołączyć do dostawców. >>> Sprawdź.
  • W Londynie powstała biblioteka, w której zamiast książek znajdują się treści, z którymi dzieci spotykają się online: przemoc, nienawiść, pornografia. >>> Sprawdź.
  • Marka Hershey’s, w ramach kampanii „Unstealable Chocolate”, stworzyła „system bezpieczeństwa” dla czekolady – specjalną osłonkę z czujnikiem ruchu, która chroni słodycze przed podjadaczami. >>> Sprawdź.
  • Nowozelandzka firma telekomunikacyjna 2degrees uruchomiła kampanię „NOtifications”. Inicjatywa zachęca do korzystania z trzech zasad pozwalających na kontrolowanie liczby powiadomień, z którymi codziennie mamy styczność. >>> Sprawdź.
  • Pinterest testowo wprowadził komunikaty ostrzegające nastolatków przed korzystaniem z aplikacji w godzinach trwania zajęć dydaktycznych. Testy przeprowadzane są w USA i Kanadzie. >>> Sprawdź.
  • Powstał World ID, czyli alternatywa dla systemu CAPTCHA. Rozwiązanie ma spowodować, że zapomnimy o zaznaczaniu właściwych kwadracików podczas odwiedzania stron internetowych. Wystarczy jedynie zrobić odpowiednie zdjęcie i w ten sposób potwierdzimy, że jesteśmy ludźmi, a nie robotami. >>> Czytaj więcej.
  • Australijski operator Telstra wprowadził na ekrany kin trzy czarno-białe, nieme filmy krótkometrażowe, które przypominają o zakazie korzystania z telefonów podczas seansów. >>> Sprawdź.

Raporty

  • 97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. Sprawdź wnioski z raportu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie „Zerówki zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia i konkursy

  • Jak podołać wyzwaniom związanym z pracą z małymi biznesami jako freelancer? Jak przeobrazić niskie budżety na wysokie wyniki? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas Ninja Summit. >>> Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę. Do rozdania mamy 2 bilety.

#PolecajkiNM

Sprawdź 48. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o:

  • raporcie „Stan Młodych 2025” od Fundacji Ważne Sprawy, który pokazuje, jak młodzi ludzie myślą o Polsce i swojej przyszłości,
  • raporcie YouTube’a na temat wirtualnych twórców,
  • publikacji, pokazującej, w jaki sposób i do czego Polacy będą używać AI w 2025 roku.

Posłuchasz również podcastów:

  • „99 twarzy AI”, w którym Karol Stryja rozmawia z dr Edytą Sadowską między innymi o tym, jak AI znosi bariery językowe,
  • „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński wraz z gościem, Wojtkiem Walczakiem, tłumaczą, jak krok po kroku zaplanować strategię e-commerce,
  • „Prawo dla Biznesu”, w którym Piotr Kantorowski odpowiada na pytania: jakie są najczęstsze błędy Real Time Marketingu, w jaki sposób ich unikać i co robić, aby nasz RTM był efektywny, a nie tylko efektowny,
  • „Just in Kejs”, w którym Tomasz Kammel przekonuje, że scena to nie miejsce na demokrację; Przemysław Witkowski pyta również o to, jak zrobić świetne pierwsze wrażenie i jak utrzymać uwagę publiczności od pierwszych sekund wystąpienia.

PS PrzeglądTygodnia [15-21.04.2025]: grzechy polskiej reklamy cz.9, billboardy konkursowe T-Mobile, telefony inspirowane serialami Netflixa