>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Playbook #2: Cross-border e-commerce – już dostępny! Ponad 180 stron pełnych case-study, wywiadów i praktycznych wskazówek. Pobierz i dołącz do gry! >>> Sprawdź.
- Z okazji Światowego Dnia Książki postanowiliśmy sprawdzić, co czytają osoby związane z marketingiem. Swoje ulubione książki (związane i niezwiązane z branżą) przedstawili: Katarzyna Jezierska, Anna Miotk, Anna Dobosz, Anna Jadwiga Orzech, Arek Urban, Albert Stęclik, Marcin Sienkowski oraz Maciej Nowicki. >>> Sprawdź.
- W ramach cyklu „Kreatywność sprzedaje” przybliżamy kampanie nagrodzone w konkursach SAR: KTR, Innovation oraz Effie. O kampanii „Pepsi Space” rozmawiamy z Zofią Kopczyńską – Senior Brand Managerką PepsiCo. >>> Sprawdź.
- Jak odzyskać kontrolę nad marketingowym pomiarem w świecie bez cookies? Czy warto budować własne systemy analityczne, skoro Google Analytics jest za darmo? Między innymi na te pytania odpowiedzieli podczas webinaru Jacek Majecki i Bartosz Wysocki. >>> Sprawdź podsumowanie i zobacz nagranie z wydarzenia.
- Michel Moran – człowiek, który łączy miłość do kuchni z miłością do pełni życia. Jego konto na Instagramie ma ponad 137 tys. obserwujących, od lat jest jurorem TVN-owskiego „MasterChefa”, a jednak konsekwentnie funkcjonuje bez menadżera czy agenta. Jak sam mówi, social media to dla niego sposób do dzielenia się tym, co ważne i piękne. Między innymi o tym nietypowym podejściu do mediów społecznościowych rozmawiamy w ramach cyklu „Przepis na apetyczny content”. >>> Sprawdź.
- O „japońskiej fali”, czyli jednym ze 100 trendów wymienionych w 11 edycji raportu VML The Future 100, które będą kształtować myśli i działania konsumentów w 2025 roku, pisze Anna Szyrska. >>> Czytaj więcej.
- Joanna Roszkowska pisze o brandingu marki Smart Green!, w której mocno wykorzystano zasady neurodesignu. >>> Sprawdź.
- Marta Klimkiewicz przygotowała podsumowanie konferencji I Love Marketing. >>> Sprawdź.
- Do Biedronki i Lidla wróciły popularne piwne promocje na majówkę. Klienci mogli liczyć nawet na 12 piw gratis przy zakupie określonej liczby butelek lub puszek. Sieci prowadzą intensywną walkę o konsumentów, a wszystko w cieniu prac rządu nad zakazem podobnych promocji. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i ciekawe akcje
- Jacek Stachursky wystąpił w kampanii produktów CORNY. W klipie promującym wykonuje swój hit „Typ niepokorny” w nieco zmienionej na potrzeby akcji wersji. >>> Czytaj więcej.
- Resi4Rent ruszył z kampanią „Już pora wrócić do swojego mieszkania”, w której poznajemy mamę Mirka, z humorem i troską kibicującą synowi w jego pierwszych krokach „na swoim”. Akcja porusza ważny społeczny temat przedłużającego się procesu usamodzielniania się młodych dorosłych. >>> Sprawdź.

- W sieci ukazał się klip promujący napoje Black Energy Drink. Na ekranie w ciągu 60 sekund widzimy m.in. łyżwiarkę figurową wykonującą szalone obroty na lodowej tafli, niecodzienny powrót z zakupów na wrotkach, budowlańców tańczących na tle stawianego właśnie budynku, a także tenisistę stołowego-strongmana, który jednocześnie gra w ping-ponga i podnosi ciężar. Wszystko to bez użycia AI. >>> Sprawdź.
- Mobile Vikings we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie wystartowała z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. >>> Sprawdź.
- Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Pyszne.pl zaprezentowało bioniczne roboty, które już wkrótce mogą dołączyć do dostawców. >>> Sprawdź.
- W Londynie powstała biblioteka, w której zamiast książek znajdują się treści, z którymi dzieci spotykają się online: przemoc, nienawiść, pornografia. >>> Sprawdź.
- Marka Hershey’s, w ramach kampanii „Unstealable Chocolate”, stworzyła „system bezpieczeństwa” dla czekolady – specjalną osłonkę z czujnikiem ruchu, która chroni słodycze przed podjadaczami. >>> Sprawdź.
- Nowozelandzka firma telekomunikacyjna 2degrees uruchomiła kampanię „NOtifications”. Inicjatywa zachęca do korzystania z trzech zasad pozwalających na kontrolowanie liczby powiadomień, z którymi codziennie mamy styczność. >>> Sprawdź.
- Pinterest testowo wprowadził komunikaty ostrzegające nastolatków przed korzystaniem z aplikacji w godzinach trwania zajęć dydaktycznych. Testy przeprowadzane są w USA i Kanadzie. >>> Sprawdź.
- Powstał World ID, czyli alternatywa dla systemu CAPTCHA. Rozwiązanie ma spowodować, że zapomnimy o zaznaczaniu właściwych kwadracików podczas odwiedzania stron internetowych. Wystarczy jedynie zrobić odpowiednie zdjęcie i w ten sposób potwierdzimy, że jesteśmy ludźmi, a nie robotami. >>> Czytaj więcej.
- Australijski operator Telstra wprowadził na ekrany kin trzy czarno-białe, nieme filmy krótkometrażowe, które przypominają o zakazie korzystania z telefonów podczas seansów. >>> Sprawdź.
Raporty
- 97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. Sprawdź wnioski z raportu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie „Zerówki zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia i konkursy
- Jak podołać wyzwaniom związanym z pracą z małymi biznesami jako freelancer? Jak przeobrazić niskie budżety na wysokie wyniki? Odpowiedź między innymi na te pytania poznasz podczas Ninja Summit. >>> Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę. Do rozdania mamy 2 bilety.
- Czym tak naprawdę jest marka? Jakimi cechami charakteryzuje się silny brand? Odpowiedzi między innymi na te pytania poznają uczestnicy Brand Jungle 2025. >>> Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę. Do rozdania mamy 3 bilety online.
#PolecajkiNM
Sprawdź 48. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o:
- raporcie „Stan Młodych 2025” od Fundacji Ważne Sprawy, który pokazuje, jak młodzi ludzie myślą o Polsce i swojej przyszłości,
- raporcie YouTube’a na temat wirtualnych twórców,
- publikacji, pokazującej, w jaki sposób i do czego Polacy będą używać AI w 2025 roku.
Posłuchasz również podcastów:
- „99 twarzy AI”, w którym Karol Stryja rozmawia z dr Edytą Sadowską między innymi o tym, jak AI znosi bariery językowe,
- „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński wraz z gościem, Wojtkiem Walczakiem, tłumaczą, jak krok po kroku zaplanować strategię e-commerce,
- „Prawo dla Biznesu”, w którym Piotr Kantorowski odpowiada na pytania: jakie są najczęstsze błędy Real Time Marketingu, w jaki sposób ich unikać i co robić, aby nasz RTM był efektywny, a nie tylko efektowny,
- „Just in Kejs”, w którym Tomasz Kammel przekonuje, że scena to nie miejsce na demokrację; Przemysław Witkowski pyta również o to, jak zrobić świetne pierwsze wrażenie i jak utrzymać uwagę publiczności od pierwszych sekund wystąpienia.