#PrzeglądTygodnia [26.07-01.08.24]: burza o piwo 0% w aptece, przegląd kreatywnych 404, czy Esportowe IO zmienią podejście firm do sponsoringu sportowego

#PrzeglądTygodnia [26.07-01.08.24]: burza o piwo 0% w aptece, przegląd kreatywnych 404, czy Esportowe IO zmienią podejście firm do sponsoringu sportowego
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 26 lipca a 1 sierpnia 2024 roku.
O autorze
3 min czytania 2024-08-02

>>> Sprawdź pozostałe podsumowania tygodnia.

Przed Tobą najciekawsze teksty, które pojawiły się w ostatnim tygodniu na portalu NowyMarketing. Sprawdź, które tematy szczególnie interesowały branżę marketingową. Miłej lektury!  

  • Międzynarodowy Komitet Olimpijskiego ogłosił, że w 2025 roku odbędą się Esportowe Igrzyska Olimpijskie. Czy przyciągną one uwagę tradycyjnych sponsorów? Czy zmieni się podejście firm do sponsoringu sportowego? Komentarzami podzielili się: Piotr Więcław, Tomasz Przeździecki, Grzegorz Kita, Justyna Oracz oraz Katarzyna Knecht. Sprawdź opinie ekspertów:
  • Burza o piwo bezalkoholowe w aptekach. Sprawdź oficjalne stanowiska DOZ SA, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego oraz Rzecznika Prasowego Naczelnej Izby Aptekarskiej – Konrada Madejczyka. Czytaj więcej.
  • W najnowszym odcinku cyklu #OdKulis pokazujemy akcję „Niewidzialne psy” zorganizowaną przez Schronisko na Paluchu i agencję Saatchi & Saatchi. Cel działań? Częstsze adopcje czarnych psiaków, które tak samo, jak inne czekają na wymarzony dom. Czytaj więcej.
  • – Reklama jest odbiciem zmieniającego się języka, choć faktem jest, że jako komunikacja publiczna, powinna mieć narzucone pewne ograniczenia, choćby wynikające z ochrony języka polskiego lub z konieczności kształtowania odpowiednich postaw u odbiorców – o tym, jak zmienia się język reklamy na przestrzeni lat rozmawialiśmy z dr Anną M. Kiełbiewską. Czytaj więcej.
  • Sprawdź kolejny przegląd polskich kreatywnych „czterysta czwórek”. Czytaj więcej.
  • Bartosz Wójcik podsumowuje raport „E-commerce w Polsce” przygotowany przez Gemius. Czytaj więcej.
  • Rafał Skwiot pisze w swoim felietonie o sporze o „Ostatnią Wieczerzę”. Czytaj więcej.
  • Co wspólnego mają marki tytoniowe i igrzyska olimpijskie? Sprawdź, jak marki tytoniowe promowały się podczas IO. Czytaj więcej.
  • „The Guardian” przeprasza za umieszczenie reklamy zegarków z hasłem „Watch porn”, którą zestawiono z artykułem dotyczącym molestowania dzieci. Czytaj więcej.
  • Kolejne kary dla firm. Prezes UOKiK wydał kolejne decyzje wobec dwóch firm publikujących fałszywe opinie o produktach i usługach. Suma kar to 85 tys. zł. Czytaj więcej. Z kolei Booking otrzymał największą w historii karę finansową w wysokości ponad 413 mln euro za nieuczciwe praktyki handlowe. Czytaj więcej.

Kampanie, akcje i raporty warte uwagi

  • LifeTube oraz Silver TV przygotowali raport o tym, jak zmienia się konsumpcja treści wideo wśród odbiorców 50+. Sprawdź.
  • Ruszyła kampania „YES, I don’t” od Fundacji SEXEDPL oraz YES. Oddano w niej głos osobom niedzietnym z wyboru. Sprawdź.
  • „Fake newsy, mowa nienawiści i związane z anonimowością poczucie bezkarności to rak niszczący relacje międzyludzkie, który działa destruktywnie na nas jako społeczeństwo” – Rafał Brzoska zachęca do podpisania petycji do Ministra Sprawiedliwości. Sprawdź.
  • Madryt testuje przystanki, które zapewniają oczekującym niższą temperaturę podczas upałów. Sprawdź.
  • Ruszyła akcja „PSYjazna Wielkopolska”, dzięki której można sprawdzić, które miejsca w regionie Wielkopolski można odwiedzić z psem. Sprawdź.
  • Z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, 1 sierpnia 2024 roku wystartowała kampania „Byli tacy, jak Ty” Fundacji Nie zapomnij o nas i Siepomaga. Jej celem jest mówienie o historii Polski, a w szczególności o okresie Powstania Warszawskiego w taki sposób, aby zainteresowało się nią młode polskie pokolenie. Sprawdź.
  • „Nigdy byś się nie spodziewał…” to kampania społeczna Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 (PKDP). Jej celem jest zburzenie fałszywych przekonań dotyczących problemu wykorzystywania seksualnego dzieci (WSD) i uświadomienie społeczeństwa o jego prawdziwej skali. Sprawdź.
  • Jak koncerty Taylor Swift wpływają na lokalną gospodarkę? Trasa „The Eras Tour” stała się pretekstem do badania przeprowadzonego przez Mastercard. Sprawdź.
  • Coca-Cola stworzyła butelkę z wizerunkiem Thora i podświetlaną etykietą. Sprawdź.
  • Agencja Havas Media Network – CSA przygotowała raport dotyczący turystyki w Polsce. Czy Polacy planują wakacyjne podróże? Jakie czynniki biorą pod uwagę Polacy podczas planowania wycieczek? Sprawdź.
  • Agencja Courage stworzyła kampanię „Bolo Ti(m)e”, która w kreatywny sposób informuje klientów o godzinach, w których mogą skorzystać z oferty sieci barów szybkiej obsługi. Sprawdź.
  • Komentarz sportowy i zdjęcia niszczonej wysokimi temperaturami i suszą Ziemi. Oto najnowszy spot WWF „The Climate Games”, zrealizowany w związku z igrzyskami olimpijskimi w Paryżu. Sprawdź.
  • Ponad 20 000 funkcjonariuszy organów ścigania przeszkolonych przez igrzyskami. W ten sposób Międzynarodowy Komitet Olimpijski wraz z organizatorami Igrzysk Olimpijskich w Paryżu rozpoczęli działania, aby zapobiec naruszeniom praw własności intelektualnej, w tym podrabianiu towarów z marką olimpijską. Sprawdź.
  • Okazuje się jednak, że kampanie outdoorowe mogą je doścignąć. Udowadniają to kampanie Jaffa Cakes, które uzyskały zaskakująco wysoki wynik w ocenie System1 Group. Sprawdź.
  • „Następny przystanek – Polska” – głoszą billboardy zawieszone w korytarzach łączących stacje paryskiego metra. W ten sposób Polska Organizacja Turystyczna zachęca obcokrajowców do odwiedzenia naszego kraju. Sprawdź.
  • 26 lipca w Warszawie powstał pop-up store marki Ray-Ban. Kravitz jest ambasadorem kolekcji „Reverse”, więc jego muzyki nie mogło zabraknąć podczas uroczystego otwarcia. Sklep będzie czynny przez dwa tygodnia od dnia otwarcia. Sprawdź.

Polecajki

Sprawdź kolejną porcję PolecajekNM, a w nich między innymi:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Słownik emoji GenZ od teamu Y&Lovers, w którym zespół agencji tłumaczy język młodej generacji wszystkim użytkownikom internetu. Sprawdź.
  • Felieton Massimo Giunco, byłego brand directora w Nike o tym, jak Nike doprowadza do spadku wartości firmy na giełdzie, o decyzjach, które do tego doprowadziły oraz o tym, co mogłoby doprowadzić do jej odbudowania.
  • Nowy odcinek „Wycinków z przyszłości”, który został w całości poświęcony igrzyskom olimpijskim w Paryżu i ich kontekście kulturowym oraz ekologicznym. Właśnie o tym, na przykład w odniesieniu do ceremonii otwarcia, w casualowej atmosferze rozmawiają Monika Borycka z TrendRadar i Joanna frota Kurkowska.
  • Presja na wyniki, ciągły multitasking, napięcie i niedoczas to Twoja codzienność? 11 września weź udział w praktycznym warsztacie online z mindfulness dla marketerów „Umysł na fali” i naucz się wspierać siebie w codzienności „wszystko wszędzie naraz”. Warsztat poprowadzi Aga Jaśkiewicz. Zapisz się już dziś.

>>> Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS #PrzeglądTygodnia [19-25.07.24]: „Powiedz mi jak?”, aktywizm marek, Fold Town, niewidoma lalka Barbie, pierwszy spot Harris

Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 19 a 25 lipca 2024 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się