DataReportal prezentuje nowy globalny raport dotyczący „cyfrowego świata”. Znajdują się w nim m.in. takie dane, jak poziom wykorzystania technologii cyfrowych na świecie, dane dotyczące korzystania z mediów społecznościowych czy poziom wykorzystania Internetu przez użytkowników.
Wykorzystanie technologii cyfrowych na świecie
Na początku 2024 r. liczba unikalnych użytkowników telefonów komórkowych wyniosła 5,61 miliarda. Najnowsze dane GSMA Intelligence pokazują, że z urządzeń mobilnych korzysta obecnie 69,4 proc. całkowitej populacji świata, a łączna liczba użytkowników na całym świecie wzrosła o 138 milionów (+2,5 proc.) od początku 2023 r.
Zobacz również
Ponad 66 proc. wszystkich ludzi na Ziemi korzysta obecnie z Internetu, a najnowsze dane wskazują, że całkowita liczba użytkowników na całym świecie wynosi 5,35 miliarda . Liczba użytkowników Internetu wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 1,8 proc., dzięki 97 milionom nowych użytkowników od początku 2023 roku.
Użytkownicy mediów społecznościowych
Najważniejszą informacją w tegorocznym raporcie jest to, że na początku 2024 roku w mediach społecznościowych było ponad 5 miliardów aktywnych tożsamości użytkowników. W 2023 roku aż 266 milionów użytkowników zaczęło korzystać z mediów społecznościowych po raz pierwszy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Typowy” użytkownik mediów społecznościowych spędza obecnie 2 godziny i 23 minuty dziennie na korzystaniu z mediów społecznościowych. Średni czas wydłużył się o 8 minut w porównaniu do poprzedniego raportu. Dane sugerują, że w 2024 r. ludzkość spędzi łącznie 500 milionów lat, korzystając z mediów społecznościowych.
Media społecznościowe pozostają najpopularniejszą rozrywką online. Ponad 97 proc. użytkowników Internetu w wieku produkcyjnym, co miesiąc korzysta z sieci społecznościowych lub platform komunikacyjnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystanie Internetu rośnie
Liczba użytkowników Internetu wzrosła o 1,8 proc. w 2023 roku, co dało 97 milionów nowych użytkowników. Łączna liczba użytkowników na początku 2024 roku wyniosła zatem 5,35 miliarda.
Pomimo wykazanych powyżej liczb, na świecie nadal istnieje mnóstwo osób, które są zupełnie offline. Jest ich ponad 2,7 miliarda. W samych Indiach żyje ponad 680 milionów osób „niepołączonych”.
Typowy użytkownik Internetu spędza obecnie 6 godzin i 40 minut online każdego dnia. To wzrost o prawie 1 proc. w porównaniu z poprzednim raportem, kiedy internauci zgłosili, że spędzają średnio 6 godzin i 36 minut dziennie, korzystając z technologii internetowych.
Im starszy użytkownik, tym mniej czasu spędza w Internecie. Jeśli chodzi o „bycie online”, nadal królują młodsze pokolenia.
Z jakich mediów społecznościowych korzystamy?
W każdym wieku popularnymi aplikacjami są te, które służą do czatowania i przesyłania wiadomości. 94,7 proc. wszystkich użytkowników Internetu w wieku od 16 do 64 lat twierdzi, że korzystało z co najmniej jednej z tych platform w ciągu ostatnich 30 dni (styczeń 2024). Sieci społecznościowe nie pozostają jednak daleko w tyle. 94,3 proc. tej samej grupy twierdzi, że korzystało z co najmniej jednej z tych usług w ciągu ostatniego miesiąca. Wyszukiwarki zajmują trzecie miejsce. Nieco ponad 4 na 5 respondentów ankiety (80,7 proc.) twierdzi, że co miesiąc korzysta z usług takich jak Google i Bing. Zakupy zajmują czwarte miejsce. Prawie trzy czwarte wszystkich użytkowników Internetu co miesiąc angażuje się w jakąś działalność e-commerce. Pierwszą piątkę uzupełniają usługi lokalizacyjne, takie jak mapy i aplikacje parkingowe, przy czym nieco ponad połowa respondentów twierdzi, że regularnie korzysta z tych witryn i aplikacji.
Istnieją jednak subtelne różnice w tych rankingach, gdy przeanalizujemy dane według wieku. Przykładowo, młodsi ludzie częściej korzystają z platform muzycznych niż z map i usług opartych na lokalizacji.
Dlaczego korzystamy z Internetu?
Prawie 61 proc. respondentów w wieku produkcyjnym twierdzi, że „znajdowanie informacji” jest jednym z głównych powodów korzystania z Internetu, co czyni ją najczęstszą motywacją na poziomie światowym. „Utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną” znajduje się na drugim miejscu. 56,6 proc. respondentów podaje tą przyczynę jako główną.
Jeśli chodzi o media społecznościowe, jako główny powód korzystania z nich podaje się „utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną”. Na drugim miejscu (38,5 proc.) respondenci wskazali „wypełnienie swojego czasu wolnego”.
TikTok czy Instagram?
Całkowita globalna publiczność reklamowa na TikToku jest obecnie prawie tak duża, jak liczba odbiorców reklam na Instagramie. Dane podane we własnych zasobach reklamowych Bytedance pokazują, że reklamy TikTok docierają obecnie co miesiąc do 1,56 miliarda użytkowników na całym świecie.
To tylko o 5,5 proc. mniej niż najnowsze dane Instagrama opublikowane w zasobach reklamowych Meta, według których globalny zasięg reklam platformy na początku 2024 roku wyniósł 1,65 miliarda.
TikTok miał najwyższy średni czas na użytkownika wśród najpopularniejszych aplikacji „społecznościowych” w okresie od lipca do września 2023 r., przy czym typowy użytkownik Androida spędzał na tej platformie 34 godziny miesięcznie.
Typowy użytkownik Instagrama spędza o ponad połowę mniej czasu, korzystając z aplikacji na Androida, niż użytkownicy TikTok, korzystając z aplikacji TikTok. Użytkownicy Instagrama spędzają średnio 15 godzin i 50 minut miesięcznie na korzystaniu z aplikacji, co odpowiada średnio około 31 minutom dziennie.
Pełny raport:
PS Jaki będzie 2024 rok w social mediach? Hootsuite prezentuje raport Social Media Trends 2024
Jakie będą najważniejsze i najciekawsze trendy w branży marketingowej i social mediowej na 2024 rok? Jakie czekają nas zmiany i czy w zasięgu naszego wzroku (i rąk) są prawdziwe rewolucje? Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem Hootsuite!
PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne
Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.