W Czechach, na Węgrzech i Słowacji jedna na trzy kobiety doświadczyła jakiejś formy przemocy domowej*. Ikea dodaje, że „system w tych regionach działa tak, jakby sprawa w ogóle nie istniała”. Marka postanowiła włączyć się w walkę z problemem, a jednym z jej działań jest kampania mająca podnieść świadomość w społeczeństwie.
IKEA podjęła współpracę z agencją Triad, tworząc spot zwracający uwagę na problem przemocy domowej, którego skutki nie zawsze są widoczne dla otoczenia. Pierwszy efekt współpracy obu firm pojawił się kilka miesięcy temu. IKEA zaskoczyła odbiorców filmem w klimacie horroru, który pokazał codzienność kobiety uwięzionej w toksycznym związku.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Z okazji przypadającego 25 listopada Międzynarodowego Dnia Walki z Przemocą Wobec Kobiet, IKEA już po raz kolejny podjęła współpracę z czeską agencją i zaprezentowała drugą produkcję opowiadającą o kobiecie usiłującej wydostać się z toksycznego związku. Nowy spot również nawiązuje do estetyki horroru, a klimat grozy potęguje charakterystyczna ścieżka dźwiękowa.
Na przykładzie jednej bohaterki, spot przedstawia dramatyczną sytuację tysięcy kobiet, które mierzą się z opresyjnym partnerem, często nie otrzymując żadnego wsparcia z zewnątrz. Poprzez budzący niepokój film, IKEA chce podnosić społeczną świadomość oraz „przyczynić się do stworzenia bezpiecznego domu dla wszystkich”.
– Misją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu, a jednym z głównych priorytetów marki jest walka z przemocą domową. Dlatego IKEA postanowiła przerwać milczenie i zaczęła zajmować się tym problemem. Do końca 2022 roku firma chce mieć pewność, że „dom” będzie postrzegany jako bezpieczne miejsce – zadeklarowała IKEA w mediach społecznościowych.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
* Ikea, Dla bezpiecznego domu: Ikea.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
TikTok wspiera kampanię „16 Dni Działań Przeciwko Przemocy ze względu na płeć” i walczy z dyskryminacją kobiet
PS 2
W jednym z supermarketów powstało stoisko z posiniaczonymi owocami, aby przypomnieć o ofiarach przemocy domowej.
PS 3
Organizacja HandsAway zwraca uwagę na problem przemocy wobec kobiet i rozświetla paryskie ulice billboardami, aby każdy czuł się bezpieczniej, wracając do domu nocą.
PS 4
Organizacja UN Women stworzyła serię celowo ocenzurowanych plakatów. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na luki prawne w walce z przemocą wobec kobiet.