„To zdjęcie przedstawia mężczyznę gwałcącego swoją żonę. Nielegalne jest pokazywanie tej fotografii, lecz w 34 państwach legalne jest robienie tego” – taki napis widnieje na plakacie stworzonym w ramach nowej kampanii organizacji UN Women. Zdjęcie, o którym mowa, zostało ocenzurowane w taki sposób, aby nic nie było na nim widoczne.
Zobacz również
Jak zauważają inicjatorzy kampanii, przepisy prawa i ich skuteczne wdrażanie stanowią kluczową podstawę zapobiegania przemocy wobec kobiet i dziewcząt oraz reagowania na to poważne naruszenie praw człowieka.
Jednak w wielu państwach wciąż istnieje wiele luk prawnych, które powodują, że kobiety i dziewczęta są narażone na wiele form przemocy w życiu. I to właśnie na ten problem chcą zwrócić uwagę pomysłodawcy kampanii.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiada agencja MullenLowe New York.
PS
Victor Stadnichenko, model, który m.in. został zatrudniony do promocji ubrań marki Reserved, obraźliwie wypowiedział się na temat kobiet w mediach społecznościowych. Polski brand natychmiast zareagował i zerwał współpracę z mężczyzną.
PS2
Marka Yves Saint Laurent Beauty ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Abuse is not love”. W jej ramach francuski dom mody zwraca uwagę na problem przemocy w związku.
PS3
Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.