„To zdjęcie przedstawia mężczyznę gwałcącego swoją żonę. Nielegalne jest pokazywanie tej fotografii, lecz w 34 państwach legalne jest robienie tego” – taki napis widnieje na plakacie stworzonym w ramach nowej kampanii organizacji UN Women. Zdjęcie, o którym mowa, zostało ocenzurowane w taki sposób, aby nic nie było na nim widoczne.
Zobacz również
Jak zauważają inicjatorzy kampanii, przepisy prawa i ich skuteczne wdrażanie stanowią kluczową podstawę zapobiegania przemocy wobec kobiet i dziewcząt oraz reagowania na to poważne naruszenie praw człowieka.
Jednak w wielu państwach wciąż istnieje wiele luk prawnych, które powodują, że kobiety i dziewczęta są narażone na wiele form przemocy w życiu. I to właśnie na ten problem chcą zwrócić uwagę pomysłodawcy kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiada agencja MullenLowe New York.
PS
Victor Stadnichenko, model, który m.in. został zatrudniony do promocji ubrań marki Reserved, obraźliwie wypowiedział się na temat kobiet w mediach społecznościowych. Polski brand natychmiast zareagował i zerwał współpracę z mężczyzną.
PS2
Marka Yves Saint Laurent Beauty ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Abuse is not love”. W jej ramach francuski dom mody zwraca uwagę na problem przemocy w związku.
PS3
Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.