Ocenzurowane plakaty zwracają uwagę na luki prawne w walce z przemocą wobec kobiet

Ocenzurowane plakaty zwracają uwagę na luki prawne w walce z przemocą wobec kobiet
W Stanach Zjednoczonych organizacja UN Women rozpoczęła outdoorową kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na luki prawne w walce z przemocą wobec kobiet. W jej ramach powstała seria celowo ocenzurowanych kreacji.
O autorze
1 min czytania 2020-12-07

„To zdjęcie przedstawia mężczyznę gwałcącego swoją żonę. Nielegalne jest pokazywanie tej fotografii, lecz w 34 państwach legalne jest robienie tego” – taki napis widnieje na plakacie stworzonym w ramach nowej kampanii organizacji UN Women. Zdjęcie, o którym mowa, zostało ocenzurowane w taki sposób, aby nic nie było na nim widoczne. 

Jak zauważają inicjatorzy kampanii, przepisy prawa i ich skuteczne wdrażanie stanowią kluczową podstawę zapobiegania przemocy wobec kobiet i dziewcząt oraz reagowania na to poważne naruszenie praw człowieka. 

Jednak w wielu państwach wciąż istnieje wiele luk prawnych, które powodują, że kobiety i dziewczęta są narażone na wiele form przemocy w życiu. I to właśnie na ten problem chcą zwrócić uwagę pomysłodawcy kampanii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za realizację odpowiada agencja MullenLowe New York.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Victor Stadnichenko, model, który m.in. został zatrudniony do promocji ubrań marki Reserved, obraźliwie wypowiedział się na temat kobiet w mediach społecznościowych. Polski brand natychmiast zareagował i zerwał współpracę z mężczyzną.

PS2

Marka Yves Saint Laurent Beauty ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Abuse is not love”. W jej ramach francuski dom mody zwraca uwagę na problem przemocy w związku.

PS3

Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.