„Reimagine”: Levi’s i Beyonce nawiązują do reklamy „Launderette”z 1985 roku

„Reimagine”: Levi’s i Beyonce nawiązują do reklamy „Launderette”z 1985 roku
Levi's rozpoczął współpracę ze światową gwiazdą muzyki, Beyonce, i tak powstała kampania „Reimagine”. Podzielona na kilka części, w pierwszej z nich odwołuje się do kultowej reklamy „Launderette”, w 1985 roku wyreżyserowanej przez Melinę Matsoukas. W ten sposób Levi's prezentuje klasykę w nowym wydaniu.
O autorze
1 min czytania 2024-10-01

Pierwsza z kilku odsłon kampanii marki jeansów Levi’s „Reimagine” z Beyonce to próba ponownej interpretacji dobrze znanej reklamy „Launderette” z Nickiem Kanemanem, którą w 1985 roku wyreżyserowała amerykańska artystka, Melina Matsoukas. To z tego klipu pochodzi piosenka „I Heard It Through the Grapevine”, do dziś nucona przez kolejne pokolenia. Z okazji powstania kampanii Levi’s w 2024 roku, Beyonce wspólnie z Post Malone stworzyli natomiast utwór „Levii’s Jeans”.

Podobnie jak Kaneman w 1985 roku, tak samo Beyonce dziś, odwiedza w klipie pralnię miejską i, ku zaskoczeniu innych jej użytkowników, rozbiera się tam do bielizny. Odwołanie do oryginału jest oczywiste.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Denim był często widziany przez męski pryzmat, więc ta kampania, która kładzie nacisk na kobiecą siłę i perspektywę, ma dla mnie szczególne znaczenie. Nie mogę się doczekać, by odkrywać nowe sposoby, w jakie nasze wizje mogą zbiegać się w misji wzmacniania pozycji kobiet i celebrowania ich mocy – opowiada piosenkarka, gwiazda kampanii Levi’s.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od strony technicznej za pierwszy klip reklamowy „Reimagine” odpowiadają węgierski operator, Marcell Rév (nagrodzony Emmy za zdjęcia do jednego z odcinków serialu „Euforia”) oraz fotograf, Mason Poole, znany ze współpracy z Beyonce od kilkunastu lat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Reimagine” obejmuje zarówno telewizję, reklamy outdoorowe, media cyfrowe i społecznościowe, jak i prasę oraz ekskluzywne produkty sygnowane przez markę Levi’s.

Zdjęcia: YouTube

PS Timothée Chalamet w kampanii Chanel. Reżyserem Martin Scorsese

Timothée Chalamet, topowy aktor młodego pokolenia i ambasador Chanel, wystąpił w reklamie kultowego zapachu Bleu de Chanel. Czarno-biały, 1,5-minutowy klip wyreżyserował Martin Scorsese. Video jest opowieścią o odnajdowaniu siebie.

PS2 CarMax w reklamie nawiązuje do filmu „Beetlejuice Beetlejuice”. Kostiumy stworzyła laureatka Oscara

Kino po raz kolejny spotyka branżę handlową, tym razem w związku z premierą filmu „Beetlejuice Beetlejuice”. Oto, co wyniknęło z połączenia scenografii rodem z wyobraźni Tima Burtona, kostiumów Colleen Atwood i piosenki Harry’ego Belafonte’a.