Robert Sieńko od prawie 20 lat działa w agencji 3m Projekt, która zajmuje się m.in. trade i shopper marketingiem – dwiema bardzo ważnymi gałęziami promocji i sprzedaży. To dzięki pomysłowemu przygotowywaniu stoisk w sklepach, ich odpowiedniemu obrandowani itd. podejmujemy swoje decyzje zakupowe.
Trade marketing znacząco się jednak zmienia. Próg wejścia w ten świat dla młodych osób jest znacznie wyższy niż w przypadku chociażby social media marketingu. Dodatkowo trade marketing coraz częściej zaczyna wykorzystywać zdobycze technologiczne, aby np… rozpylać zapach świeżych truskawek na stoiskach z owocami.
Zobacz również
– Trade marketing jest częścią marketingu mix. W handlu detalicznym offline – bo tego dotyczy trade marketing – obsługuje ostatni etap podróży towaru z fabryki producenta do koszyka klienta. Te działania to ostatni moment, dzięki któremu producenci za pomocą swojej strategii marketingowej mogą sprawić, że to ich produkt – a nie konkurencji – znajdzie się w koszyku klienta – mówi Robert Sieńko z 3m Projekt.
W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast Robert opowiada o trade i shopper marketingu, czym różni się shopper od konsumenta i co wspólnego z tym mają psy oraz karma, dlaczego to kobiety są głównymi shopperkami wielu męskich produktów, a także jakie wyzwania stawia przed trade marketingiem automatyzacja sprzedaży.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Monika Czaplicka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych ekspertek od marketingu i kryzysów w Polsce. Choć jej początki wiele osób upatruje w blogosferze, to Monika tak naprawdę zaczynała od… prowadzenia komunikacji na forach internetowych;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Radosław Nawrocki to CEO PayPo, czyli fintechu zajmującego się płatnościami odroczonymi. Te – jak wskazuje raport „Płatności odroczone w Polsce 2021” mają pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży i średniej wartości koszyka w e-commerce. Jak wygląda świat płatności odroczonych?;
-
Anna Ledwoń-Blacha to cofounderka agencji More Bananas, pomysłodawczyni CRASH Mondays i trenerka w IAB Polska. Z Anną rozmawiamy o zmianach, jakie zachodzą w social media marketingu, budowaniu marki osobistej i o tym, czy Twoja marka koniecznie musi być na Facebooku.