Roślinne Wyzwanie dla Zdrowia to akcja, która zrodziła się z połączenia sił kampanii RoślinnieJemy oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Stylu Życia (PTMSŻ). Do wydarzenia dołączyć można na stronie roslinnewyzwanie.pl/dlazdrowia – po rejestracji uczestnicy przez miesiąc otrzymują newslettery z przepisami na wegańskie dania, wskazówkami, praktycznymi poradami i artykułami.
Dzięki współpracy z PTMSŻ publikowane w Roślinnym Wyzwaniu treści i codziennie newslettery nie są tylko dobrym źródłem praktycznych wskazówek dotyczących wprowadzenia roślinnych posiłków do jadłospisu, ale też mogą przynieść wymierne korzyści zdrowotne dla uczestników tej edycji wydarzenia. O tym, jakie korzyści można czerpać z modyfikacji zawartości talerza, w jakich chorobach dieta ma szczególne znaczenie, dowie się każdy, kto przystąpi do akcji. Tym, co jest ważne i co wyróżnia Roślinne Wyzwanie dla Zdrowia, jest dedykowanie akcji zarówno do indywidualnych osób zainteresowanych swoim zdrowiem, jak i do profesjonalistów, czyli osób pracujących w ochronie zdrowia z pacjentami – lekarzy, dietetyków, pielęgniarek, psychologów.
Zobacz również
Akcja ma na celu nauczyć jak pomagać innym zmieniać nawyki żywieniowe na zdrowsze. Organizatorzy chcą zachęcić medyków do przepisywania Roślinnego Wyzwania „na receptę” – jako zweryfikowane narzędzie wspierające pacjentów w zmianie sposobu odżywiania.
W ramach wsparcia dla osób niezaznajomionych z tematem przygotowaliśmy Roślinny Starter – broszurę, która stanowi idealną pigułkę wiedzy na temat roślinnego odżywiania dla początkujących. Dzięki naszemu Starterowi każdy może przechodzić na dietę bardziej roślinną w swoim własnym tempie, bazując na merytorycznej wiedzy, ważnych dla zdrowia wskazówkach i pysznych przepisach – tłumaczy Karolina Centkowska, koordynatorka Roślinnego Wyzwania – Akcja Roślinne Wyzwanie dla Zdrowia pokazuje, jak zadbać o swoje zdrowie, wprowadzając więcej roślinnych dań do jadłospisu. Każdy, kto zapisze się na wyzwanie – niezależnie czy zrobi to 1, 15 czy 31 maja – przez 30 dni będzie otrzymywał od nas wsparcie w zmienianiu swojej diety na bardziej roślinną. Za pomocą codziennego newslettera, a także w ramach wydarzeń towarzyszących, uczestnicy otrzymają ciekawostki, wskazówki, teoretyczne i praktyczne porady dotyczące zdrowego odżywiania. Pokażemy uczestnikom, że można jeść nie tylko roślinnie i zdrowo, ale także tanio – dodaje Centkowska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Badania wskazują, że zdrowy styl życia, w tym dieta oparta na nisko przetworzonych produktach pochodzenia roślinnego, może zapobiec ponad 90% przypadków cukrzycy, 80% zawałów, 50% udarów i ponad 30% nowotworów. Dieta roślinna jest także rekomendowana w prewencji i leczeniu między innymi w wytycznych Amerykańskiego Towarzystwa Diabetologicznego czy Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem edycji zdrowotnej jest pomoc we wprowadzeniu większej ilości roślinnych dań do diety pacjentów w całej Polsce. Medycy z całej Polski będą mogli zamówić Roślinny Starter za darmo, a następnie dystrybuować go wśród pacjentów. Chcielibyśmy, aby lekarze i dietetycy w swoich gabinetach promowali roślinne odżywianie i zachęcali do niego swoich pacjentów, a także uświadamiali, jak ważna jest rola diety w prewencji i leczeniu wielu chorób – mówi Centkowska.
Dieta roślinna to także szansa na uratowanie życia milionów zwierząt hodowlanych i poprawę warunków życia kolejnych tysięcy oraz na znaczącą redukcję emisji gazów cieplarnianych. Blisko 30% emitowanych dziś gazów cieplarnianych pochodzi z naszego systemu żywnościowego, z czego 80% związanych jest z produkcją żywności zwierzęcej.
Wyzwanie może podjąć każdy, kto chce zadbać o swoje zdrowie. Akcja kierowana jest głównie do osób na diecie tradycyjnej, dlatego organizatorzy wychodzą poza roślinną społeczność i nawiązują współpracę z osobami, które zwykle nie mówią o diecie roślinnej. Do akcji dołączyło już wielu pacjentów, medyków, dietetyków, a nawet trenerów sportowych. W ramach poprzednich edycji w 2021 roku Wyzwanie promowało 80 influencerów, a liczba ich obserwatorów wyniosła ponad 2 000 000.