„See What She Sees”: kampania, która pozwala mężczyznom spojrzeć na niebezpieczeństwa oczami kobiet

„See What She Sees”: kampania, która pozwala mężczyznom spojrzeć na niebezpieczeństwa oczami kobiet
„See What She Sees” to kampania, której celem jest otwarcie oczu mężczyzn na niebezpieczeństwa, które czekają na kobiet.
O autorze
1 min czytania 2025-03-10

Krajowy sondaż w Wielkiej Brytanii wykazał, że około 60% mężczyzn uważa, że ​​obawy kobiet dotyczące bezpieczeństwa są czasami przesadzone. Te dane oraz odcinek programu The Graham Norton Show z udziałem Saoirse Ronan i Paula Mescala stały się motorem do realizacji kampanii „See What She Sees” na temat sposobu postrzegania kwestii bezpieczeństwa przez kobiety i mężczyzn.

– Pomysł jest prosty: jeśli chodzi o bezpieczeństwo fizyczne, mężczyźni i kobiety często doświadczają tych samych sytuacji w zupełnie inny sposób. Kobiety wiedzą to instynktownie – ale wielu mężczyzn, nawet tak zwanych „dobrych facetów”, pozostaje nieświadomych. W końcu prawdopodobnie nigdy nie musieli patrzeć na świat w ten sam sposób. Często brakuje mężczyznom pełnego zrozumienia skali tych doświadczeń i wiedzy, w jaki sposób mogą być częścią rozwiązania. Ta kampania zaprasza ich do rozmowy i ma na celu zainspirowanie do działania – stwierdził Dan Guinness, dyrektor zarządzający Beyond Equality, organziacji, która odpowiada za akcję.

Jak się okazuje, 7 na 10 kobiet obawia się, że mogą doświadczyć śledzenia lub nękania, gdy są same w miejscach publicznych. Jednocześnie z podobnym problemem mierzy się jedynie 44% mężczyzn. Dwie na trzy kobiety twierdzą, że obawy o bezpieczeństwo ograniczają ich życie towarzyskie i zawodowe (tak samo twierdzi nieco ponad połowa mężczyzn). Co więcej, trzy na pięciu mężczyzn uważa, że obawy dotyczące bezpieczeństwa kobiet są czasami przesadzone.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Takie wnioski zmotywowały do działania organizację Beyond Equality, która podjęła współpracę z Forsman&Bodenfors, aby wspólnie przeprowadzić badanie na grupie 2 tys. Brytyjczyków. W efekcie na ulicach Wielkiej Brytanii pojawiły się billboardy z hasłami typu: „Hard Beats”/„Easy Target” (pol. „Mocne bity”/„Łatwy cel”) i „Mind The Gap”/„Mind The Rub” (nawiązanie do znanego ostrzeżenia w metrze/podkreślenie niechcianego kontaktu fizycznego).

Zdjęcia: See What She Sees

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Angel Shot”: sekretny sygnał, który ratuje życie kobiet

„Angel Shot”: sekretny sygnał, który ratuje życie kobiet
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się