Skąd IKEA bierze nazwy swoich produktów? Szwedzka organizacja odpowiada w kampanii „Odkryj oryginały”

Skąd IKEA bierze nazwy swoich produktów? Szwedzka organizacja odpowiada w kampanii „Odkryj oryginały”
Organizacja promująca szwedzką turystykę stworzyła kampanię, w której z przymrużeniem oka pokazuje, skąd IKEA „pożyczyła” tysiące nazw swoich produktów – od szafek po kosze na śmieci.
O autorze
1 min czytania 2021-12-07

Nazwy produktów IKEA nie wzięły się znikąd. Niektóre z nich zostały oznaczone klasycznymi żeńskimi i męskimi imionami, jednak wiele mebli, akcesoriów gospodarstwa domowego czy dekoracji nosi nazwy miejsc położonych na terenie Szwecji. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że, przykładowo kupując szczotkę do toalety „Bolmen”, kupuje przedmiot z nazwą malowniczego szwedzkiego jeziora. Po wpisaniu w wyszukiwarkę „Ektorp” pojawiają się jedynie zdjęcia sofy, pod hashtagiem „Järvfjället” kryją się krzesła dla graczy, jednak najpierw nazwy te zostały przypisane miejscom na terenie Szwecji.

Visit Sweden – oficjalna szwedzka strona internetowa z informacjami turystycznymi na temat Szwecji – postanowiła przypomnieć, co naprawdę kryje się za rozmaitymi nazwami, jakie noszą produkty IKEA.

Poprzez kampanię „Discover the Originals” Visit Sweden chce wzbudzić zainteresowanie prawdziwymi miejscami i z odrobiną humoru pokazać „oryginały” – punkty na mapie kraju stojące za niektórymi bardziej znanymi nazwami produktów IKEA. W spocie widzimy 21 miejsc wartych odwiedzenia, m.in. jeziora, góry, pomniki, zamki, kopalnie srebra, miejsca przeznaczone do raftingu, wędkarstwa czy też pływania pod lodem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Szwecji jesteśmy dumni z IKEA i w pewnym sensie można powiedzieć, że pomogła nam rozsławić szwedzkie miejsca na całym świecie dzięki nazwom, które zapożyczyła dla swoich produktów. Teraz chcemy, z ciepłem i błyskiem w oku, pokazać oryginały, które stoją za nazwami produktów i zaprosić ludzi z całego świata do odkrywania Szwecji – mówi Nils Persson, dyrektor ds. marketingu w Visit Sweden.

PS
Islandia również postawiła na kreatywne kampanie promujące kraj. Spot Inspired by Iceland opiera się na parodii Marka Zuckerberga opowiadającego o metawersum. Organizacja zachęcała również do przerobienia swoich dresów na buty trekkingowe, by wygodniej móc doświadczać nowych przygód na Islandii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2
Nowo otwarty lokal KFC w Hiszpanii powstał w „tej dzielnicy, gdzie jest IKEA”. Sieć wykorzystała charakterystykę lokalizacji i „podszyła się” pod giganta meblowego, by zwrócić uwagę klientów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się