Konkursy i loterie są jednymi z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które potrafią szybko przekonać konsumenta do konkretnej marki. Te pierwsze polegają przede wszystkim na zadaniach kreatywnych, wymagających od uczestnika pewnej pracy, jak stworzenie grafiki, przygotowanie wideo, napisanie krótkiego tekstu, a następnie na wybraniu zwycięzców przez organizatorów, czy np. poprzez głosowanie internautów. Różnią się tym od loterii, które charakteryzuje występowanie elementu losowego, wpływającego na wyłonienie zwycięzcy. Loterie najczęściej polegają na zakupie przez uczestnika określonego produktu, zachowaniu dowodu zakupu i zgłoszeniu udziału poprzez wypełnienie formularza na stronie www lub wysłaniu wiadomości SMS , a następnie na losowym wyłonieniu zwycięzców.
W przypadku loterii należy pamiętać o tym, że jej organizacja podlega obostrzeniom prawnym. Na jej przeprowadzenie potrzebna jest zgoda, otrzymana po zgłoszeniu samej loterii do Izby Celnej i jej pozytywnym rozpatrzeniu. Wpływa to niestety na czas realizacji, który jest znacznie dłuższy niż w przypadku konkursu.
Zobacz również
Wybierając nagrody do konkursu czy loterii należy pamiętać, aby były one atrakcyjne dla grupy odbiorców, do której kierowany jest konkurs, a także adekwatne do samej marki. Dobrym rozwiązaniem może być umożliwienie laureatowi wyboru nagrody spośród puli dostępnych – dzięki temu szanse na zainteresowanie konsumenta konkursem mogą znacząco wzrosnąć, gdyż samemu decyduje on o tym, co wygrywa.
Korzyści dla marki z organizacji konkursów i loterii jest wiele. Przede wszystkim działania te nastawione są na dwustronną komunikację z konsumentami, wzbudzają u nich emocje, przekonują do brandu i zachęcają do zakupu konkretnego produktu, zwiększają zaangażowanie w markę i wpływają pozytywnie na jej wizerunek. Mogą także motywować odbiorców do regularnego sprawdzania informacji odnośnie marki i kontaktu z nią oraz służyć wprowadzeniu na rynek nowego produktu.
Jednak aby konkursy i loterie przynosiły znaczne korzyści, oprócz odpowiedniej ich organizacji, niezwykle istotne jest ich efektywne komunikowanie i dotarcie do jak największej liczby osób. W tym celu można skorzystać np. z mediów społecznościowych, dzięki którym marka może bardzo szybko dotrzeć do konkretnych użytkowników, mediów tradycyjnych o szerokim zasięgu, ze strony internetowej brandu lub specjalnie stworzonego landing page’u, reklamy internetowej, czy też w ramach newslettera wysyłanego do subskrybentów – jednakże w tym przypadku grupa odbiorców pomija nowych, potencjalnych klientów i zawęża się do osób, które markę już znają i są nią na tyle zainteresowane, że wyraziły chęć stałego otrzymywania od niej informacji. Idealnym miejscem do komunikowania i promowania konkursu czy loterii są także popularne serwisy skupiające takie informacje i udostępniające je użytkownikom np. jednym z najbardziej znanych jest serwis www.sledzimykonkursy.pl.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Śledzimy konkursy – miejsce stworzone do promocji konkursów i loterii
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Śledzimy konkursy to polski serwis skupiający w jednym miejscu aktualne konkursy, loterie i akcje promocyjne, prężnie działający na rynku już od 10 lat. W serwisie zamieszczane są krótkie opisy i odnośniki do stron internetowych, bezpośrednio do treści tworzonych przez firmy, dzięki czemu użytkownik od razu widzi, co, kiedy i w ramach jakiej akcji może wygrać. Ogłoszenia są podzielone na kategorie, co ułatwia znalezienie interesującej oferty.
Nagrody w konkursach lub loteriach widniejących w serwisie są przeróżne. Wygrać można m.in. samochody, smartfony, konsole do gier, czytniki e-booków, głośniki bluetooth, odzież, kosmetyki, bilety na festiwale muzyczne, sprzęt AGD, książki, rowery, elektryczne hulajnogi, czy nawet kosze piknikowe z wyposażeniem, co dodatkowo przyciąga użytkowników.
Dużym plusem Śledzimy konkursy są także przejrzyste, uczciwe zasady, dzięki którym zarówno użytkownicy biorący udział w konkursach i loteriach, jak i osoby chcące je zamieścić w serwisie, mogą łatwo znaleźć interesujące ich informacje.
Samo zamieszczenie konkursu lub loterii w Śledzimy konkursy jest wyjątkowo łatwe – wystarczy zgłoszenie z informacją o akcji przesłać na adres e-mail serwisu. Wysyłając zgłoszenie do serwisu warto dokładnie sprawdzić, czy zasady konkursu nie naruszają przepisów prawa , a także regulaminów np. mediów społecznościowych, w ramach których zostały zamieszczone, ponieważ takie zgłoszenia są odrzucane.
Z perspektywy marki zamieszczającej ogłoszenie w serwisie niezwykle istotne jest to, że w ciągu 10 lat działalności zyskał on dużą popularność i rzesze odbiorców odwiedzających go każdego dnia w poszukiwaniu nowych konkursów i loterii – gwarantuje to, że informacja o konkursie czy loterii szybko dotrze do szerokiego grona konsumentów.
Głównymi korzyściami dla marki wynikającymi z wykorzystania serwisu Śledzimy konkursy do komunikowania organizowanych konkursów i loterii są możliwość dotarcia do szerokiego grona konsumentów, zainteresowania go prowadzoną akcją, przekierowania na jej stronę, a w efekcie zdobycia wielu leadów.
Podsumowanie
Organizowanie konkursów i loterii jest nie tylko dostarczaniem przez markę rozrywki konsumentom, ale przede wszystkim jednym z najskuteczniejszych sposobów na efektywne dotarcie do licznego grona odbiorców i przekonanie ich do siebie, produktu, czy usługi. Potencjał drzemiący w takich akcjach promocyjnych jest ogromny i dobrze wykorzystany może istotnie wpłynąć na korzyść brandu. Należy jednak pamiętać, że kluczowe w tym wszystkim jest samo komunikowanie podejmowanych działań, a tu z pewnością niezastąpione będą serwisy takie jak Śledzimy konkursy.
Artykuł powstał we współpracy ze Śledzimy konkursy.