Słupy reklamowe, tradycyjna mała architektura eksponująca komunikaty wizualne, to stały element miejskiego pejzażu. Warexpo, właściciel największej sieci słupów informacyjno-reklamowych w Warszawie, przez ostatnie miesiące – mniej i bardziej nasłonecznione – testował specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy.
– Dziś możemy powiedzieć, że testy zaprojektowanej do naszych potrzeb instalacji kończą się sukcesem. Prace nad nią prowadziliśmy, łącząc tak ważne dla nas walory estetyczne nośnika z wydajnością samych paneli słonecznych. Dzięki temu możemy powiedzieć, że słupy te są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku. Rozwój sieci tego typu mebli miejskich planujemy już tylko w oparciu o instalację fotowoltaiczną – zadeklarował prezes zarządu Warexpo Marcin Ochmański.
Zobacz również
System niezależnego zasilania zainstalowany w fotowoltaicznym słupie reklamowym jest właściwie tylko elementem wykonawczym, prawdziwą pracę wykonuję oprogramowanie ,,w chmurze”, które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na znaczne zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego (przez większość roku) z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci.
Celem Spółki jest postawienie między 100 a 150 tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu 3 najbliższych lat.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Obniżanie negatywnego wpływu na klimat jest ważne dla mieszkańców miast, władz miasta, ale również wielu spośród naszych klientów. Tym sposobem dokładamy naszą cegiełkę do tych starań. Ponadto, pracując nad rozwiązaniem wydajnym i efektywnym od strony ekonomicznej budujemy kompetencje, które będziemy starali się wykorzystywać przy innych projektach z zakresu smart city – dodaje Ochmański.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Kampania niestandardowa Warexpo zachęca do dotknięcia powierzchni słupa, a na nim różnych faktur materiałów. Tak Warexpo informuje o wystawie w Muzeum Warszawskiej Pragi.
PS2
W ramach kampanii #OddychajWarszawo agencja Warexpo stworzyła specjalną tablicę magnetyczną, której zadaniem jest informowanie o stanie powietrza w Warszawie. Projekt trafił już do 553 szkół i przedszkoli we wszystkich stołecznych dzielnicach.
PS3
Z okazji zeszłorocznego Święta Niepodległości w Warszawie na pl. Unii Lubelskiej na zabytkowym słupie ogłoszeniowym przytwierdzone były biało-czerwone kokardy. Każdy mógł je wziąć i przypiąć do kurtki czy płaszcza. Za projekt odpowiadała agencja Warexpo.
PS4
Pod koniec 2017 roku na jednej z głównych arterii Warszawy, wzdłuż ul. Marszałkowskiej, pojawiły się podświetlane, smukłe i bardzo dobrze widoczne nowe słupy reklamowe. Właścicielem nośnika jest Warexpo sp. z o.o., która rozpoczęła wymianę tradycyjnych słupów na nowoczesne, zaprojektowane przez Towarzystwo Projektowe według wytycznych Miasta st. Warszawy.
PS5
Od początku roku w Warszawie obowiązuje nowy system segregacji śmieci. W związku z tym agencja Warexpo przygotowała niestandardową kampanię z nietypowymi nośnikami reklamowymi.