Upoluj bilet na AI Creative Fest [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Creative Fest [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Creative Fest [KONKURS]

Sprawdź, jak wygrać bilet do przyszłości, czyli na AI Creative Fest, gdzie AI spotyka kreatywność (i zmieniają zasady gry).

SPRAWDZAM

Sopot pozbywa się wielkoformatowych banerów reklamowych

Sopot pozbywa się wielkoformatowych banerów reklamowych
Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.
O autorze
1 min czytania 2019-09-12

Polskie miasta jednogłośnie mówią „nie” krzykliwym reklamom. Wczoraj informowaliśmy o tym, że władze miasta Cieszyn pracują nad uchwałą krajobrazową, dzisiaj zaś prezentujemy efekty jej wprowadzenia w Sopocie. 

7 czerwca 2018 roku oficjalnie wszedł w życie projekt uporządkowania przestrzeni publicznej w nadmorskim mieście. Na początku tego roku władze Sopotu wysłały około 100 pism do wspólnot mieszkaniowych oraz agencji reklamowych w Trójmieście informujących o wejściu w życie przepisów uchwały krajobrazowej. 

W efekcie tych działań udało się usunąć z obszaru al. Niepodległości ok. 50 reklam, w tym ponad 14 banerów wielkoformatowych, zlokalizowanych głównie na elewacjach budynków.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, w celu lepszego zrozumienia zapisów uchwały krajobrazowej, miasto przygotowało „Katalog dobrych praktyk dla Sopotu”, który w sposób skrócony obrazuje zapisy uchwały krajobrazowej oraz prezentuje ogólne standardy umieszczania reklam w Sopocie. Poruszone są w nim także zagadnienia mówiące m.in. o tym, w którym obszarze miasta dozwolone są dane rodzaje reklam.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poznań również chce wprowadzić uchwałę krajobrazową. Jej projekt zakłada całkowity zakaz dużych reklam w centrum miasta oraz dodatkowe wytyczne dotyczące pozostałych nośników reklamowych. Być może już na początku przyszłego roku nowe przepisy wejdą w życie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS3

Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.