Okres bożonarodzeniowy to czas, w którym wiele firm tworzy reklamy mające wzruszyć klientów. W scenariuszach często wykorzystywany jest motyw rodziny i więzi międzyludzkich. Podobnie jest w przypadku tegorocznego klipu Apple „Heartstrings”, który łączy prezentację produktu z wywoływaniem emocji.
Reklama opowiada historię niedosłyszącego ojca, którego córka otrzymuje na Boże Narodzenie gitarę. Jak nietrudno się domyślić, bohater nie słyszy melodii wygrywanej przez ukochane dziecko i tu z pomocą przychodzi gadżet marki Apple. Jak się okazuje, nowoczesne słuchawki AirPods Pro2 łączą tradycyjne rozwiązanie z funkcją aparatu słuchowego.
Zobacz również
Twórcy świątecznego klipu Apple zadbali o to, aby reklama na długo pozostawała w pamięci i pozwalała wczuć się w sytuację niedosłyszącego ojca. W tym celu zastosowano zmiany częstotliwości i głośności dźwięku, dzięki czemu możliwe stało się uchwycenie doświadczenia ubytku słuchu. Znaczenie ma też warstwa emocjonalna: utwór grany przez córkę na gitarze to „Our House” zespołu CSNY, a ścieżkę dźwiękową stworzył trzykrotny zdobywca Oscara, Paul NJ Ottosson („Hurt Locker”, „Spider man 2”).
Za realizację klipu odpowiedzialna jest agencja TBWA\Media Arts Lab, a za reżyserię Henry-Alex Rubin, który wyreżyserował również reklamę w 2023 roku, „Fuzzy Feelings”, także pełną emocji.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing