Na road mapie marki Nice To Fit You na 2024 rok pojawił się sponsoring i strategiczne partnerstwa kolejnych ważnych imprez sportowych w całej Polsce. Skąd wziął się pomysł na stworzenie programu „Smak sportowej pasji“? Czemu ma on służyć i jakie są jego główne cele?
Sport i aktywny tryb życia są wpisane w DNA naszej marki. Od trzech sezonów współpracujemy z Fundacją Maraton Warszawski, jesteśmy sponsorem wiosennego półmaratonu i jesiennego biegu maratońskiego. Ta współpraca stale nabiera tempa, zdecydowaliśmy się być również sponsorem biegu na 10 kilometrów – Nice To Fit You Warszawskiej Dychy, a w tym roku we wrześniu dołączy do niej Mini Maraton dla najmłodszych.
Równolegle już kolejny sezon będziemy działać z Polską Ligą Żeglarską, w marcu dołączymy do sponsorów Polskiej Ligi Siatkówki. Gdyby tego było mało, 2024 rok to dla nas także rozpoczęcie współpracy z Ironman Poland.
Zobacz również
W obszarze sponsoringu sportu zaczęło się więc u nas dziać bardzo dużo, a to nadal nie są wszystkie projekty powiązane ze sportem, w których bierzemy udział. Naturalne zatem stało się stworzenie z tych aktywności całorocznego programu, łączącego sportowe pasje i jedzenie.
Skąd tak duże skoncentrowanie na bieganiu w ramach programu? Czy to właśnie ten sport uprawia większość Waszych klientów?
Bieganie to spośród wielu aktywności fizycznych dyscyplina, którą uprawiać może praktycznie każdy. Ruch i przebywanie na świeżym powietrzu to idealne połączenie zwłaszcza dla osób… zabieganych. Czyli takich, które żyją szybko, mają dużo na głowie i jednocześnie chcą dbać o siebie. Tacy właśnie są nasi klienci – wybierają catering dietetyczny, ponieważ doceniają wygodę, jaką im daje. Z tego samego powodu decydują się na bieganie – ponieważ nie wymaga ono od nich większych przygotowań i nakładów czasu – wystarczy, że wyjdą z domu i sami zdecydują, jaki dystans chcą dziś przebiec.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jako eksperci od odżywiania chcemy też promować szeroko pojęte bycie aktywnym i bieganie idealnie się w to wpisuje. Smak sportowej pasji dotyczy zarówno tych, którzy dopiero zaczynają swoją biegową przygodę jak i wytrwałych maratończyków. Wszystkim kibicujemy równie mocno :).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W jaki sposób mierzycie efektywność tego typu kampanii?
Sponsoring eventów sportowych przekłada się głównie na zwiększenie świadomości marki i na pewno trzeba mieć na uwadze, że powinno być to działanie długofalowe. Obserwujemy to zwłaszcza z każdym kolejnym Maratonem i Półmaratonem Warszawskim, jesteśmy coraz mocniej kojarzeni z tymi imprezami, bo pojawiamy się na nich cyklicznie od września 2022 roku.
Przy każdym z tych biegów obserwujemy wzrost zainteresowania naszą marką, jesteśmy też coraz bardziej kojarzeni i rozpoznawalni w środowisku biegowym. Dla nas to też idealna okazja do realnego kontakt z naszymi klientami na samym evencie; dzięki obecności na eventach pozyskujemy też wielu nowych klientów, którzy zostają z nami na dłużej.
Jak podchodzicie do tematu ekologii i dbałości o środowisko? Dieta pudełkowa wiąże się jednak ze wzmożoną produkcją jednorazowych opakowań.
Wiele branż mierzy się z wyzwaniem plastikowych opakowań – podobnie jest choćby w branży kosmetycznej. Na dziś zrezygnowanie w branży food z opakowań plastikowych jest po prostu niemożliwe, bo przy skali działania większości przedsiębiorstw nie istnieją alternatywy pozwalające zachować jakość, świeżość i bezpieczeństwo produktów w ich drodze do mieszkań i lodówek konsumentów.
Natomiast oczywiście jest tu pole do działania i wciąż doskonalimy ten obszar. Nasz dział R&D nieustannie pracuje nad tym, by opakowania w których dostarczamy posiłki i diety były jak najbardziej eko. Co robimy? Przede wszystkim korzystamy z opakowań jednomateriałowych i w 100 proc. recyklingowanych – takie są i nasze torby, i nasze pudełka. Znacząco je także „odchudziliśmy”, co z kolei sprawia, że do ich produkcji wykorzystuje się teraz znacznie mniej surowca. To obecnie najskuteczniejszy sposób na wytwarzanie mniejszej ilości odpadów, co potwierdzają i specjaliści w tej dziedzinie i osoby związane z obszarem eko i sustainability.
Czy Pani również uprawia sport?
Tak, choć skupiam się bardziej na byciu aktywną, niż na konkretnej dyscyplinie. Sport to mój sposób na reset, więc traktuję to też jako część mojego stylu życia. Siłownia, cardio, pilates czy rekreacyjne bieganie – zdecydowanie tak. Jednak bieganie na dłuższy dystans to już dziedzina mojego męża :).
Niedawno ambasadorką Nice To Fit You została aktorka Klaudia Halejcio. Dlaczego wybór padł akurat na tę influencerkę?
Klaudia jest taka jak nasze klientki – żyje pełnią życia, jest kobietą odnoszącą sukcesy, a przy tym mamą, partnerką, kobietą realizującą swoje pasje. Znajduje w tym wszystkim też czas na to, aby dbać o swój wygląd i zdrowie. Myślę, że wiele kobiet w Polsce może się z nią identyfikować na różnych poziomach. Dlatego też uznaliśmy, że jest idealną osobą, by pokazać, że nasza dieta pudełkowa jest ciekawym, wygodnym i przede wszystkim smacznym rozwiązaniem dla każdego.
Jakie formy promocji i jakie działania będzie obejmowała współpraca z Klaudią?
Bardzo zależało nam na tym, aby pobawić się formatem, z którego Klaudia jest najlepiej znana. Codzienność pokazana w zabawny sposób, czasem z przymrużeniem oka – trzeba przyznać, że Klaudia robi to świetnie i sami uwielbiamy jej produkcje. Nasza roczna współpraca obejmuje realizację materiałów wideo, digital, kampanię na nośnikach OOH w całej Polsce oraz produkcję wspólnych treści na social media.
Zdjęcia: mat. prasowe Nice To Fit You