Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

#SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach [RAPORT]

#SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach [RAPORT]
Fundacja Avalon opublikowała raport „#SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach." Wynika z niego m.in., że Ponad połowa badanych utrzymuje jakieś relacje z osobami z niepełnosprawnościami, a niemal połowa spotkała się przedstawieniem wizerunku OzN w mediach w ciągu ostatniego roku. Wizerunku osób z niepełnosprawnością brakuje jednak w reklamie.
O autorze
1 min czytania 2024-05-17

Chociaż kontakt z osobami z niepełnosprawnością to dla większości z nas (53% pytanych) codzienność, wciąż są one pomijane w wizerunku online oraz w przypadku materiałów reklamowych w telewizji.

Wiele osób uważa, że jeśli już OnZ pojawia się w reklamie, to materiały z jej udziałem mają za zadanie grać na emocjach. Jednocześnie mówi się, że obecność osób z niepełnosprawnością w reklamie czy filmie pozytywnie wpływa na odbiór tego materiału (wg 50% badanych).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie pokazało też, że społeczeństwo jego gotowe na oglądanie osób z niepełnosprawnością w mediach (72%), co pozwala sądzić, że ich obecność stanie się jeszcze bardziej powszechna.

Osoby z niepełnosprawnością sprawdzają się w roli ekspertów

Według raportu „#SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach”, OzN wzbudzają zaufanie społeczeństwa, pełniąc rolę eksperta w temacie związanym z niepełnosprawnością, a także jako bohater(ka) reportażu, filmu czy serialu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport wskazuje na częsty kontakt z wizerunkiem z OzN w mediach

Jednym z głównych wniosków płynących z publikacji jest stosunkowo częsta obecność osób z niepełnosprawnością w mediach. W ciągu ostatniego roku 44% badanych spotkało się z ich wizerunkiem w telewizji czy radio, a 33% wskazuje, że na taki wizerunek natrafia średnio kilka razy w miesiącu.

Wśród wskazywanych mediów najczęściej osoby z niepełnosprawnością pojawiają się w serialach (na pierwszym miejscu pod tym względem znalazł się „Klan”). Na podium w tym zestawieniu są jeszcze programy informacyjne (TVN) i publicystyczne („Autentyczni”).

Maj, będący miesiącem walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jest okazją do zaznaczenia obecności OzN zarówno w świecie offline, jak i online. Dzięki akcjom organizowanym przez Fundację Avalon, jak i inne tego typu organizacje, z roku na rok rośnie widoczność osób z niepełnosprawnością w mediach i nie tylko.

Zdjęcia: Raport #SzanujęNieDyskryminuję: Wizerunek osób z niepełnosprawnościami w mediach

PS #OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami

O tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?” fundacji Avalon od kulis, co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem mówimy przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jakim jest maj.