Kampania „Tak brzmi początek przemocy” Fundacji Feminoteka podejmuje temat przemocy seksualnej, która nie zawsze przybiera najbardziej drastyczne formy. Jak przekonują pomysłodawcy akcji, gwałt czy molestowanie to tylko wierzchołek góry lodowej, bowiem o przemocy można mówić w dziesiątkach innych sytuacji, w których przekraczane są granice ofiar. O jakie sytuacje i miejsca dokładnie chodzi? Fundacja Feminoteka postanowiła pokazać to w ramach „Początku przemocy”. A następnie skupić się na tym, co najważniejsze, czyli pomocy ofiarom.
Zobacz również
W ramach działań stworzonych zostało 16 różnorodnych treści obejmujących m.in. pięć spotów wideo publikowanych kolejno w mediach społecznościowych Feminoteki od 25 listopada do 10 grudnia br. Aktywność ma związek z hasłem „16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć”, mających zwrócić uwagę odbiorców na to, jak powszechne jest dziś zjawisko przemocy.
Na stronie internetowej Fundacji Feminoteka dostępna jest baza wiedzy na temat przemocy seksualnej. Można się z niej dowiedzieć m.in. tego, jak wspierać osoby będące ofiarami przemocy, a także poznać fakty i mity dotyczące tego zagadnienia.
Kampania „Tak brzmi początek przemocy” prowadzona jest w dwóch językach: polskim i ukraińskim, a poza internetem obejmuje również plakaty w przestrzeni miejskiej i ekrany w pojazdach komunikacji miejskiej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za strategią i koncepcję kreatywną odpowiada agencja Kierunek Kreatywny. Produkcją spotów video zajął się dom produkcyjny Film Fiction.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.