Od ponad 50 lat misją The North Face jest tworzenie najwyższej jakości produktów, które pozwalają ich użytkownikom eksplorować świat w każdych warunkach. Jednocześnie – jak podkreślają przedstawiciele marki – firma dąży do minimalizowania swojego negatywnego wpływu na środowisko poprzez stosowanie materiałów odnowionych, pochodzących z recyklingu oraz wykonanych z surowców odnawialnych.
Krótko po tym, jak obchodziliśmy tegoroczny Dzień Ziemi, The North Face przedstawiło swoje nowe zobowiązania z myślą o ochronie naszej planety. Jednym z nich jest uruchomienie platformy e-commerce, która da nowe życie znoszonym ubraniom.
Zobacz również
The North Face Renewed przekształca tradycyjny, liniowy model biznesowy w model cyrkularny, w ramach którego odzież może być odsprzedana, naprawiona czy poddana recyklingowi, zamiast stać się odpadem. Platforma rusza już 4 maja i na tę chwilę dostępna będzie jedynie w Niemczech – docelowo zaś zostanie też wprowadzona na inne rynki.
Co istotne, TNF Renewed nie tylko pozwoli utrzymać produkty w użyciu, ale da też dostęp do odnowionych produktów konsumentom, którzy poszukują sprzętu w przystępnej cenie i chcą zmniejszyć swój ślad środowiskowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Do zrównoważonego rozwoju podchodzimy całościowo i strategicznie. Analizując cykl życia naszych produktów i ich wpływ na środowisko, byliśmy w stanie zidentyfikować kluczowe obszary i na nich skoncentrować nasze wysiłki związane z redukcją śladu środowiskowego. The North Face Renewed oraz nasze nowe zobowiązania to ważne kroki w dążeniu do zminimalizowania negatywnego wpływu na naszą planetę bez uszczerbku na trwałości produktów czy właściwościach technicznych – mówi Michael Horsch, wiceprezes ds. produktów i marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w The North Face.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz platformy Renewed, The North Face przedstawiło także inne cele i działania na najbliższe kilka lat – przykładem tego jest zobowiązanie marki, że do 2025 roku 100% kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji odzieży The North Face będzie pochodziło z recyklingu, odświeżenia lub miało charakter odnawialny.
PS
IKEA nawiązała współpracę z holenderską firmą Mud Jeans, w ramach której da nowe życie starym, znoszonym spodniom – szwedzka marka stworzy z nich bowiem pokrowce na sofy.
PS2
Dyrektor generalny Patagonii Ryan Gellert przedstawił plany marki na najbliższe kilka lat – popularny brand skupi się bardziej na naprawie i sprzedaży używanych ubrań, a mniej na produkcji nowych produktów.
PS3
Najpierw Levi’s, teraz Gucci – słynny dom mody postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.