Ranking The WARC Effective 100 to lista najczęściej nagradzanych kampanii i firm na świecie pod względem efektywności. Za jego opracowanie odpowiada zespół WARC Creative, który regularnie tworzy zestawienia podobnego rodzaju, np. ranking WARC Creative 100, czyli listę najczęściej nagradzanych kampanii i firm kreatywnych na świecie czy The WARC Media 100 – zestawienie najlepszych na świecie kampanii, agencji oraz marek dla mediów. Twórcy rankingu chcą zainspirować branżę i pomóc firmom tworzyć kreatywny marketingu, który naprawdę działa, co można zobaczyć w wynikach poszczególnych kampanii czy agencji.
– Ranking WARC Effective 100 stanowi punkt odniesienia dla doskonałości w efektywności. Zaprezentowano w nim najbardziej udane prace i wyróżniono firmy, które wywarły wpływ. Myśląc o najważniejszych kampaniach, wiele z nich zaangażowało się w zajmowanie się ważnymi kwestiami społecznymi. Whisper skupiał się na wyzwaniach, przed jakimi stają młode dziewczęta w związku z brakiem edukacji okresowej, Partners Life podkreślił znaczenie ubezpieczenia na życie dla bezpieczeństwa bliskich, Flutwein podkreślił szkody poniesione przez winiarnie w wyniku powodzi, Vaseline zajęła się systemowym rasizmem i nierównościami w opiece zdrowotnej oraz Home Center rzuciło wyzwanie społecznemu tabu dotyczącemu adopcji na Bliskim Wschodzie – komentuje Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative.
Zobacz również
Najbardziej efektywne kampanie na świecie
Najskuteczniejszą kampanią 2023 roku okazała się kampania „Shah Rukh Khan-My-Ad”, stworzona przez Ogilvy Mumbai i Wavemaker Mumbai dla Cadbury. Podczas święta Diwali, firma cukiernicza zwiększyła dzięki niej sprzedaż swojego produktu „Celebrations” o 35 proc. Kampania była kierowana geograficznie. Wystąpiła w niej indyjska supergwiazda Shah Rukh Khan.
Na drugim miejscu znalazła się kampania „Keep Girls in School” autorstwa Leo Burnett Mumbai, EssenceMediacom Mumbai, Leo Burnett Gurgaon i EssenceMediacom London dla marki kosmetyków dla kobiet Whisper, której zadaniem było uruchomienie długoterminowej inicjatywy mającej na celu zmniejszenie wskaźnika porzucania nauki przez dziewczęta ze względu na miesiączkę.
Na trzecim miejscu znalazła się kampania McDonald’s „Famous Orders” autorstwa Wieden+Kennedy New York, Narrative Los Angeles, Alma Miami i Burrell Chicago.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wszyscy nagrodzeni w tej kategorii:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najlepsze agencje kreatywne na świecie
Najlepszą agencją kreatywną 2023 roku została agencja Leo Burnett Dubai. Z kolei ich najskuteczniejszą kampanią była akcja „The Homecoming” dla Home Centre, która uplasowała się na 9. miejscu rankingu.
Na drugie miejsce awansowała agencja Ogilvy Mumbai. Z kolei trzecie miejsce zajęła agencja AlmapBBDO São Paulo.
Najlepsze agencje medialne pod względem skuteczności
Po raz pierwszy najlepszą agencją medialną została Mindshare New York. Sukces ten w dużej mierze zależał od kampanii przeprowadzonych dla marek Unilever czy Vaseline. Drugie miejsce zajęła agencja Wavemaker Mumbai, a trzecie Starcom Chicago.
Najlepsze sieci zapewniające skuteczność
Swoją czołową pozycję utrzymała sieć Ogilvy. Głównie z powodu tego, że posiada aż 11 kampanii, które znalazły się w pierwszej setce rankingu, w tym kampanię numer 1 „Shah Rukh Khan-My-Ad”. Ponadto w rankingu agencji kreatywnych znalazło się także 8 agencji należących do sieci.
Na drugim miejscu znalazła się sieć DDB Worldwide, która ma aż 19 kampanii w pierwszej setce i siedem agencji w rankingu agencji kreatywnych. Leo Burnett utrzymała z kolei trzecie miejsce z 13 kampaniami i 5 agencjami w rankingu.
Najlepsze spółki holdingowe pod względem efektywności
Po pięciu latach zajmowania drugiego miejsca w tabeli holdingów, Omnicom Group awansowała o jedno miejsce, stając się najbardziej efektywną spółką holdingową z 13 agencjami kreatywnymi i 15 agencjami medialnymi w pierwszej pięćdziesiątce.
WPP zajęła drugie miejsce, mając w rankingu 10 agencji kreatywnych i 10 agencji medialnych. Publicis Groupe zajmuje trzecie miejsce z 7 agencjami kreatywnymi i 11 agencjami medialnymi.
Najlepsze marki pod względem efektywności
McDonald’s stanął piąty rok z rzędu na czele rankingu efektywności. Marka fast food ma trzy kampanie w pierwszej setce, w tym „Famous Orders”, która drugi rok z rzędu uplasowała się na 3. miejscu. W sumie McDonald’s ma aż 40 kampanii, które łącznie zgromadziły punkty w pełnej bazie rankingów, w 23 różnych krajach. Marka Cadbury zajęła drugie miejsce. KFC znalazło się na 3. miejscu.
Najlepsi reklamodawcy
Trzeci rok z rzędu najlepszym reklamodawcą został Anheuser Busch InBev. Na drugie miejsce awansował Unilever. Na trzeci miejscu znalazł się McDonald’s.
Najlepsze kraje pod względem efektywności
USA zajmuje pierwsze miejsce z 24 kampaniami na liście 100 najlepszych. Indie awansowały na drugie miejsce z siedmioma kampaniami w rankingu. Z kolei trzecie miejsce zajęła Brazylia.
PS Raport WARC’s Health of Creativity: Jak kreatywność wpływa na efektywność
WARC opublikował raport „The Health of Creativity”, który powstał na podstawie wyników najważniejszych regionalnych i globalnych konkursów za kreatywność i skuteczność. Korzystając z danych pochodzących z lat 2015–2022, WARC ocenił, jak często praca twórcza przekłada się również na skuteczność.
PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne
Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.