TikTok Music, czyli nowa platforma od TikToka. Ma być konkurencją dla Spotify i Apple Music

TikTok Music, czyli nowa platforma od TikToka. Ma być konkurencją dla Spotify i Apple Music
TikTok Music to nowa płatna platforma oferująca usługę streamingu muzyki, która działa podobnie do innych dostępnych aplikacji na rynku. Na ten moment usługa jest dostępna wyłącznie w Brazylii oraz Indonezji.
O autorze
1 min czytania 2023-07-12

TikTok Music początkowo współpracowało z największymi wytwórniami muzycznymi, takimi jak Universal Music Group, Warner Music Group czy Sony Music. Dzięki temu w aplikacji można znaleźć pełen katalog utworów. Docelowo jednak TikTok Music miał trafić do młodszej społeczności, w szczególności do nastolatków, dlatego platforma ułatwia wyszukiwanie pełnych wersji viralowych utworów z TikToka

Jakie opcje oferuje TikTok Music?

Na atrakcyjność platformy mają wpłynąć takie możliwości, jak wyszukiwanie muzyki na identycznym schemacie jak w Shazam, tworzenie wspólnych playlist, importowanie muzyki z innych źródeł, wyszukiwanie piosenek za pośrednictwem fragmentu tekstu czy komentowanie utworów oraz albumów. W TikTok Music można również odkrywać nowe utwory za pośrednictwem scrollowania pionowego, podobnie jak na TikToku.

TikTok Music jest dostępny obecnie jedynie w Brazylii i Indonezji. Aplikacja jest płatna, a jej subskrypcja wynosi równowartość opłaty za Apple Music we wspomnianych państwach. Nowi użytkownicy mają możliwość skorzystania z aplikacji za darmo przez miesiąc.

Na ten moment nie pojawiły się żadne informacje odnośnie tego, kiedy możemy spodziewać się dystrybucji na pozostałe kraje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS TikTok rzuca rękawicę gigantom e-commerce

Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym tylko skorzystać. Z najnowszych doniesień wynika, że firma planuje w tym roku zwiększyć sprzedaż w TikTok Shop czterokrotnie – z 4.4 mld do 20 mld dolarów.

PS 2 TikTok stworzył narzędzie oparte o AI, które generuje gotowe skrypty dla filmów

Narzędzie ma pomóc w tworzeniu lepszych treści. Scenariusze powstają na podstawie podpowiedzi użytkownika. Scenariusz zawiera nie tylko proponowaną treść, ale także wskazówki dźwiękowe i wizualne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się