W ramach swojej nowej kampanii zatytułowanej „Tłumacz ofert pracy” portal No Fluff Jobs przygotował kreacje, które zawierają popularne, żeby nie powiedzieć – banalne sformułowania umieszczanie w ogłoszeniach rekrutacyjnych, takie jak m.in. atrakcyjne wynagrodzenie, duże możliwości rozwoju czy stabilne zatrudnienie.
Hasła te zostały „przetłumaczone”, by podkreślić, co tak naprawdę mogą one oznaczać dla potencjalnego pracownika.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ten sposób No Fluff Jobs podkreśla problem braku konkretów w ofertach pracy, a także zwraca uwagę na fakt, że firmy publikujące tego typu ogłoszenia, mogą mieć coś do ukrycia lub nie przykładają szczególnej wagi do procesu rekrutacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O tym, że jest to bardzo niewłaściwe podejście wynika z badania „Candidate experience. Doświadczenia kandydatów IT w 2020 roku”, które pokazało, że 87% kandydatów oczekuje konkretnej informacji o zarobkach w ogłoszeniu. Ponadto, dla kandydatów IT liczą się jasne opisy: warunków i formy zatrudnienia (83%), zadań na stanowisku pracy (82%), wskazanie lokalizacji (78%) czy wymaganych technologii (74%).
Brak podstawowych elementów i ukrywanie kluczowych aspektów oferty pracy przed kandydatami skutkuje ich większą podejrzliwością co do zamiarów pracodawcy, a może też wpłynąć na decyzję, czy poszukujący pracy w ogóle odpowie na taką ofertę.
PS
W lipcu br. wystartowała kampania employer brandingowa oddziału Nordea w Łodzi. Tym razem do pracy w firmie zachęcały zwierzęta: wilk Ulf, niedźwiedź Teddy, sowa Kristina i foka Sally, którzy promują hasło „Different types. One team” – „Różne gatunki. Jeden zespół”.
PS2
Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza zaprezentowała swój nowy spot rekrutacyjny pod hasłem „Discover the CIA: Your Nation is Counting on You”. Jest to zarazem pierwsza reklama telewizyjna w historii instytucji.
PS3
W ubiegłym roku sieć drogerii Hebe wystartowała z kampanią rekrutacyjną, w której w kreatywny sposób wykorzystano popularne produkty kosmetyczne do swego rodzaju gry słownej, aby zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania o pracę.