Równolegle do dynamicznie rozwijającej się AI i jej rosnącej roli w codziennym życiu, w niezwykłym tempie nabiera znaczenia AQ, czyli ‘ageing intelligence’. Idą za nią ogromne inwestycje i nakład prac świata nauki i technologii. Związany z tym trend „longevity” integruje obszary zdrowia z innowacjami i usługami, wyznaczając nowe kierunki i metody osiągnięcia przez społeczeństwo długowieczności. Jedną z innowatorek i naukowczyń, zajmującą się tym tematem jest pochodząca z USA światowej klasy Profesor Nauk Społecznych i Technologii Natasha Vita-More, która już w maju będzie główną keynote speakerką finałowej Gali Best Brands Awards 2023. Wydarzenie odbędzie się 18 maja 2023 r. w Zamku Ujazdowskim.
Ostatnią dekadę spędziliśmy, co zrozumiałe, skupiając się na tym, „co” wpływa na przyspieszenie starzenia i „co” te procesy może spowolnić. Weszliśmy w nowy fascynujący okres, w którym cały świat pracuje nad tym „jak” połączyć wiedzę naukową z innowacjami, aby zapewnić nam dłuższe życie. „Longevity” to trend, który napędza rozwój technologiczny, ale i gospodarkę. Każdego dnia powstają nowe usługi i produkty, które mają odpowiedzieć na jedno pytanie zadawane od pokoleń – czy istnieje sposób, aby powstrzymać starzenie? Założeniem „longevity” jest, by człowiek żył w pełni sił przez jak najdłuższy czas. Aby to osiągnąć, potrzebne jest wprowadzenie zmian w stylu życia takich jak: redukcja stresu, medytacja, odpowiednia dieta, czy aktywność fizyczna.
Zobacz również
– Ludzie chcą rozumieć i wiedzieć coraz więcej, o tym „jak” żyć zdrowiej i dłużej. Odpowiedź na to pytanie kryje nauka o genetyce oraz epigenetyka, która jest w tym obszarze kluczowa. Z badań wynika, że rodząc się, nie mamy zapisanej długości życia w naszym DNA, a co za tym idzie, mamy realny wpływ na działanie naszej genetyki przez to, w jaki sposób żyjemy – mówi profesor Natasha Vita-More, amerykańska ekspertka ds. innowacji, etyki i technologii, autorytet, autorka książek i prelegentka, która od lat prowadzi naukowe badania w obszarze długowieczności i transhumanizmu.
Czas trwania życia człowieka wciąż się wydłuża i potwierdzają to światowe badania. Wskazują one również na to, jak istotne zmiany zaszły na świecie na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, także w ludzkich nawykach, świadomości, medycynie i obszarze innowacji medycznych. Również w Polsce żyjemy dłużej — średnia długość życia mężczyzn wzrosła, aż o 18 lat, a kobiet aż o 20 lat względem połowy ubiegłego stulecia. Bezpośredni wpływ na to, w jakim tempie się starzejemy, mają: styl życia, uwarunkowania społeczno-ekonomiczne, a nawet otoczenie zamieszkania. Połączenie licznych czynników w jeden system stanowił wyzwanie, ale to właśnie dzięki technologii, szybszej analizie zebranych danych, nowych przyspieszonych możliwościach analitycznych, czy sztucznej inteligencji mamy możliwość mapowania, co i jak wpływa na nasze zdrowie oraz zarządzania tą wiedzą.
– Longevity to jeden z głównych trendów w Dolinie Krzemowej, który dyktuje tempo zmian technologicznych i rozwoju innowacji na świecie. To równie gorący temat co AI, a jako wiodąca grupa marketingowo-technologiczna w Polsce chcemy propagować najnowsze trendy i rozwiązania związane z technologią. Jest to też po prostu niezwykle ciekawy temat, który przybiera nowe, konkretne kształty za naszego życia – komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One, grupy technologiczno-marketingowej, która jest inicjatorem i organizatorem Raportu oraz Gali Best Brands w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Longevity” będzie motywem przewodnim 2. edycji Gali Best Brands Awards 2023, która odbędzie się 18 maja w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Na zaproszenie organizatorów główną keynote speakerką wydarzenia będzie pochodząca z USA Profesor Nauk Społecznych i Technologii, Natasha Vita-More. Autorka licznych książek i artykułów o ludzkiej przyszłości, wystąpiła w ponad dwudziestu filmach dokumentalnych. Jest współzałożycielką ruchu związanego z transhumanizmem. W 1997 roku przedstawiła swój autorski projekt Pirmo Posthuman. To koncepcja ukryta w sztucznym udoskonalonym ciele, nowego lepszego życia, do której mógłby przenieść się każdy cierpiący z powodów choroby somatycznej, starości czy niepełnosprawności człowiek. W swoich badaniach Natasha Vita-More skupia się na wykorzystaniu technologii, która może wpłynąć na poprawienie jakości oraz długości życia naszego społeczeństwa. To wieloletnia wykładowczyni uniwersytetów w Los Angeles, Plymouth, czy San Francisco.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Best Brands Poland 2023 – już wkrótce poznamy nominowanych!
Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking, zainicjowany 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, zostanie zaprezentowany w Polsce po raz drugi, a w efekcie wyłoni najsilniejsze marki na rodzimym rynku oraz wyróżni tych, którzy stoją za ich sukcesem. Inicjatorem raportu i nagrody Best Brands w Polsce jest największa niezależna grupa technologiczno-marketingowa w Polsce, Group One.
Do „Oscarów Marketingu” w 6. badanych kategoriach raportu: Best Brands: Best Brand Overall, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand, Best Sustainability Brand, Best Life Changing Technology Brand, Best Brand For Tough Times nominowanych zostało 60 marek, które zostaną ogłoszone pod koniec kwietnia. Zwycięskie marki oraz bohaterów, którzy stoją za ich sukcesem poznamy podczas uroczystej finałowej Gali Best Brands Awards 2023, która odbędzie się 18 maja 2023 r. w murach Zamku Ujazdowskiego w Warszawie. Gościem specjalnym wydarzenia będzie również Kapitan Łukasz Czepiela, wytrawny i wszechstronny awiator, a także pierwszy człowiek, który wylądował samolotem na szczycie drapacza chmur. Dokonał tego 14 marca 2023 roku, na lądowisku dla helikopterów hotelu Burdż Al Arab o średnicy 27 metrów, zawieszonym 212 metrów nad ziemią.
Inicjatorem i organizatorem Rankingu oraz Gali Best Brands jest Group One. Partnerem merytorycznym – GfK Polonia. Partnerem medialnym wydarzenia zostali: Forbes, Forbes Women, TV Polsat, Interia/Biznes, Puls Biznesu, Media i Marketing Polska oraz Handel Extra. Sponsorem wydarzenia jest G2A. Ranking wspiera Serviceplan Group.