Trendbook Grupy Roboczej PR IAB Polska: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”

Trendbook Grupy Roboczej PR IAB Polska: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”
Ponad połowa specjalistów ds. komunikacji uważa, że organizacje, dla których pracują, są w bieżącym roku zagrożone kryzysem – wynika z Raportu Kryzysometr 2024, Alert Media Communications. Głównym źródłem problemów w nadchodzących miesiącach mają być te występujące online. Jak przeciwdziałać sytuacjom kryzysowym i jak na nie reagować?
O autorze
2 min czytania 2024-04-18

Trendbook „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations” to kompendium wiedzy na temat tworzenia i wdrażania strategii komunikacji kryzysowej online, opracowane przez Grupę Roboczą Public Relations IAB Polska.

– Dlaczego zdecydowaliśmy się przygotować opracowanie o kryzysach online? Zagrożenie w tym obszarze stale rośnie, a ochrona przed nim stała się jednym z zagadnień kluczowych w naszej branży. O ile jeszcze rok temu specjaliści ds. komunikacji najbardziej obawiali się problemów związanych z sytuacją gospodarczą i polityczną, o tyle aktualnie na pierwszym miejscu wskazują właśnie kryzysy w Internecie (44% i wzrost 12 pp. roku do roku)1 – komentuje Joanna Berlińska, Szefowa Grupy Roboczej Public Relations przy IAB Polska, head of PR & communications, founder agencji digital PR Lightscape.

– Branża jest świadoma nie tylko zagrożeń, ale także wynikającej z nich konieczności prowadzenia monitorowania otoczenia czy tworzenia odpowiednich procedur zabezpieczających marki i ich wizerunek. Aż 7 na 10 ankietowanych przyznało, że udało im się uniknąć kryzysów właśnie dzięki dobremu przygotowaniu i profesjonalnemu działaniu w obliczu problemów – dodaje Berlińska.

Z takim spojrzeniem zgadza się Daniel Czok, Dyrektor Marketingu w LG Electronics Polska i przewodniczący jury konkursu IAB MIXX Awards, który udzielił obszernego wywiadu na potrzeby trendbooka.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co jeszcze w Trendbooku?

Ponadto w publikacji nie zabraknie też odpowiedzi na pytania: jak z kryzysami radzą sobie globalne brandy, czy da się zapobiegać kryzysom wizerunkowym w wyszukiwarce i tym spowodowanym przez AI. A temat PR-u kryzysowego został podjęty z perspektywy ekspertów z zakresu zarówno public relations, SEM jak i social media. Na przykład Ewa Ziętek – Maciejczyk, Dyrektor ds. Projektów i Komunikacji w IAB Polska, opisała kryzysy globalnych marek takich jak: Balenciaga, Silicon Valley Bank (SVB) czy Lufthansa.

Z kolei Adam Kaliszewski, Szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, director, head of digital practice w Solski Communications przybliżył temat dezinformacji i intencjonalnego rozprzestrzeniania fake newsów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Roksana Frankowska, SEO lead w KERRIS podpowiedziała, jak połączyć lekkie pióro ze sztywnymi zasadami SEO i jak działać, gdy w wyszukiwarce wybuchnie kryzys, zaś Daniel Jędrysik, Marketing Manager w agencji KS doradził, co należy zrobić, gdy Google przestaje lubić naszą stronę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na zakończenie Anna Miotk, Dyrektor ds. Komunikacji w Polskie Badania Internetu wyjaśniła zjawisko szumu medialnego, który może być szczególnie groźny w sytuacjach kryzysowych, a także podała kilka istotnych wskazówek, jak nim umiejętnie zarządzać. Więcej praktycznych wskazówek dotyczących PR kryzysowego, a także wywiad z Danielem Czokiem, znajdziecie w najnowszej publikacji Grupy Roboczej PR IAB Polska.

Zdjęcia: „Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations”

Źródło:
1 Raport Kryzysometr 2024, Alert Media Communications