Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała ich na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. Jak jednak ustalił UOKiK, telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się także sprzedaż, a ponadto nie uzyskali wcześniej zgody od konsumentów na przekazanie informacji marketingowych.
Prezes Urzędu uznał więc, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 70 tys. zł, a także nakazał zaniechania kwestionowanej praktyki.
Zobacz również
W swoim oświadczeniu na temat nałożenia kary na firmę, UOKiK zaznaczył też, że „każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę”.
PS
Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W sierpniu br. prezes UOKiK ukarał UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul – dotyczą one m.in. podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków w umowach. Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.
PS3
W ostatnim czasie UOKiK nałożył też na firmę Exito karę w wysokości prawie 4 mln złotych za oszukiwanie seniorów podczas pokazów sprzedażowych.