Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Volvo zmieniło logo. Jest bardziej minimalistycznie

Volvo zmieniło logo. Jest bardziej minimalistycznie
Nowy znak Volvo właśnie pojawił się na kanałach społecznościowych marki. Zmiana na lepsze?
O autorze
1 min czytania 2021-09-24

Dotychczasowe logo Volvo znamy od 2014 roku. W końcu jednak marka doszła do wniosku, że nadszedł czas na unowocześnienie swojego znaku. 

Nowe logo, które możemy już zobaczyć w mediach społecznościowych, jest zdecydowanie bardziej minimalistyczne. Przede wszystkim usunięto z niego niebieską belkę, na której widniała nazwa marki i dodatkowo pomniejszono samą nazwę brandu. Zrezygnowano również z „trójwymiarowej” formy znaku na rzecz linearności – logo jest całkowicie czarne, a okrąg cieńszy i bardziej subtelny. Graficzna forma sprawia, że znak mocno odcina się z tła, na którym się pojawia.

Warto wiedzieć, że logo Volvo nawiązuje do starożytnego chemicznego symbolu żelaza i przedstawia koło, z którego prawej strony wychodzi biegnąca ku górze strzałka. Ideogram ten, w Cesarstwie Rzymskim symbolizował boga wojny Marsa i stanowił zarazem synonim męskości. W samej Szwecji, skąd wywodzi się marka, znak był symbolem przemysłu stalowego. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Podobną zmianę przeszła niedawno marka Renault. Ten koncern motoryzacyjny postawił jednak w swoim nowym znaku na styl retro.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wcześniej na rebranding zdecydował się Volkswagen, którego logo również zostało znacznie uproszczone.

PS 3

Zmiany wizerunkowe również w świecie alkoholi. Po 42 latach przeszedł czas na odświeżenie opakowań marki Absolut. Nowa butelka zdecydowanie lepiej wpisuje się we współczesne wzornictwo.