Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Voucher zamiast gotówki. Biedronka zmienia zasady zwrotów

Voucher zamiast gotówki. Biedronka zmienia zasady zwrotów
Od 13 marca klienci Biedronki za zwracany towar otrzymają nie pieniądze, ale vouchery promocyjne do wykorzystania w danym sklepie. Nowy regulamin przewiduje również zmienione terminy zwrotów.
O autorze
1 min czytania 2023-03-10

fot. depositphotos.com

Regulamin zwrotów i reklamacji Biedronki doczekał się w tym roku kolejnej zmiany. Po zmodyfikowaniu regulaminu na początku stycznia, sieć dodaje garść nowych wytycznych, które będą obowiązywały od 13 marca.

Voucher płatniczy za zwrot towaru

Jedna z najistotniejszych zmian w regulaminie dotyczy tzw. voucherów płatniczych, czyli papierowych wydruków, które będą wydawane przez kasjera w przypadku zwrotu towaru. Oznacza to, że odtąd klienci Biedronki nie otrzymają pieniędzy za zwracany towar, ale bon na kwotę stanowiącą równowartość produktu, „tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu (kwota po uwzględnieniu ewentualnych rabatów i obniżek)”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby dokonać płatności z wykorzystaniem vouchera w dowolnym sklepie sieci, należy pokazać go kasjerowi nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy. Co istotne, vouchery nie będą obsługiwane przez kasy samoobsługowe, a ich ważność wygasa po 120 dniach.

Nowe zasady zwrotów z voucherami promocyjnymi

Jeżeli klient przy zakupie danego produktu otrzymał voucher promocyjny na kolejne zakupy i zdążył go wykorzystać, nie będzie mógł dokonać zwrotu tego towaru. Z kolei klient, który zwrócił produkt, nie będzie mógł wykorzystać promocyjnego vouchera otrzymanego przy wcześniejszym zakupie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W regulaminie Biedronki znalazły się przykłady takich działań:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i nie wykorzystał vouchera promocyjnego to zwrot towaru pełnowartościowego będzie możliwy. Dokonanie zwrotu towaru pełnowartościowego spowoduje dezaktywizację vouchera promocyjnego – tłumaczy sieć.

Niezmiennie do dokonania zwrotu będzie potrzebny oryginalny paragon. Ponadto klienci muszą się liczyć również z tym, że zwrot towaru będzie możliwy tylko w sklepie, w którym dokonano zakupu. Wynika to z faktu, że asortyment może się różnić w zależności od sklepu.

30 dni na zwrot

W nowym regulaminie znalazł się jeden zapis, według którego termin na zwrot towaru został wydłużony z 14 dni do 30 dni. Biedronka informuje też, że rozszerzony został zakres sytuacji, w których możliwy będzie zwrot produktów pełnowartościowych. Klienci będą mogli zwracać asortyment zakupiony w ramach większości akcji marketingowych (np. Gang Bystrzaków).

PS. Zara rezygnuje z darmowych zwrotów online

W kilku europejskich krajach klienci Zary będą musieli płacić za zwrot produktów zakupionych przez internet. Bezpłatne pozostaną jedynie zwroty dokonywane w sklepach stacjonarnych.

PS 2. Darmowe zwroty zagrożeniem dla środowiska?

Czy darmowe zwroty są one przywilejem konsumenckim, czy usługą, która jedynie rozpieszcza klientów i generuje szkodliwy ślad węglowy?