Były już murale oczyszczające powietrze, billboardy, chodniki, a już wkrótce w Nowym Jorku ma pojawić się… ekologiczny wieżowiec.
Za jego projekt odpowiadają architekci ze studia Rescubika, którzy na swoim koncie mają już kilka prośrodowiskowych realizacji. Ich kolejnym pomysłem jest wieżowiec Mandragore, który ma być nie tylko najwyższym budynkiem w mieście (ma mieć 737 metrów wysokości) ale również będzie oczyszczać powietrze. W jaki sposób?
Zobacz również
Otóż, na budynku, który pojawi się na wyspie Roosevelta, zamontowanych zostanie 36 turbin wiatrowych, 1600 drzew, 24,5 tys. metrów kwadratowych ścian z roślin i 7 tys. metrów kwadratowych ścian fotowoltaicznych. Dzięki temu, wieżowiec będzie działać jak ogromny filtr, bowiem będzie pochłaniać więcej dwutlenku węgla z otoczenia niż sam wyprodukuje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, wieżowiec Mandragore będzie przeznaczony do zamieszkania – znajdzie się w nim aż 160 pięter.
Projekt ekologicznego budynku jest częścią strategii władz Nowego Jorku, zgodnie z którą amerykańska metropolia do 2050 roku ma stać się miastem o zerowej emisyjności dwutlenku węgla.
PS
Dzięki ekologicznej inicjatywie AMS i Grupy MTP w Poznaniu pojawił się system zielonych dachów na wiatach przystankowych. Roślinne przystanki oczyszczają powietrze i chłodzą w upalne dni.
PS2
W listopadzie 2019 roku w Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która pokazywała, jak zanieczyszczone jest powietrze. Nietypowy outdoor był częścią kampanii Polskiego Alarmu Smogowego.
PS3
W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.
PS4
Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.