W Olsztynie stanęły #TrzepakiBolero. Mają przypomnieć o frajdzie płynącej z podwórkowej zabawy

W Olsztynie stanęły #TrzepakiBolero. Mają przypomnieć o frajdzie płynącej z podwórkowej zabawy
Marka lodów Bolero postanowiła upiększyć Olsztyn niecodziennymi, streetartowymi konstrukcjami. #TrzepakiBolero to jednak coś więcej niż tradycyjna, jednokolorowa konstrukcja do czyszczenia dywanów. Poza aspektem wizualnym w akcji chodzi przede wszystkim o odciągnięcie najmłodszych od ekranów smartfonów i przywrócenie im radości z zabaw pod gołym niebem.
O autorze
1 min czytania 2024-09-12

Przez wiele lat krajobraz Olsztyna niszczyły charakterystyczne, żółte barierki odgradzające ulice od chodników. Dziś symbolem miasta ma stać się #TrzepakBolero, nawiązujący do podwórkowych zabaw sprzed lat. Podobnie, jak wspomniane lody, również trzepaki były niegdyś widoczne na każdym miejskim podwórku, a dzięki akcji promocyjnej, tak ma się stać znowu. Tym razem jednak trzepaki zamieniły się w dzieła streetartowej sztuki.

Dwie pierwsze konstrukcje stanęły na osiedlach Jaroty i Nagórki. Stworzyły je olsztyńskie artystki: Agnieszka Markowicz i Angelika Saniewska-Obarek, które w ten sposób zyskały nietypową okazję do wyrażenia siebie.

– Ta akcja to coś więcej niż odnowienie trzepaków. To powrót do czasów sprzed ery smartfonów, gdzie najlepiej „zalogować się” było właśnie na trzepaku. Chcemy, aby dzieciaki znów odkryły magię zabawy „pod blokiem”, na trzepaku, zamiast siedzieć na telefonach! – tłumaczy Remigiusz Narkowicz z Bolero.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Już niebawem do pierwszych dwóch trzepaków dołączą kolejne, a w niedalekiej przyszłości planowane jest nawet stworzenie specjalnej mapy takich konstrukcji, podobnej do tej znanej jako Mapa Krasnali z Wrocławia, czy Mapa Murali z Łodzi. Akcja firmy Bolero spotkała się z entuzjazmem mieszkańców Olsztyna, którzy zgodnie stwierdzili, że znaczenie lepsze od siedzenia przed ekranem jest siedzenie… na trzepaku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcami trzepakowego pomysłu są Maciej Rytczak i Mateusz Obarek, marketingowcy na co dzień związani z Olsztynem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.

PS Decathlon udostępnia darmowy sprzęt sportowy w paryskich parkach

Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, szwajcarski startup Equip wprowadził system wynajmu sprzętu sportowego, aby zachęcić wszystkich chętnych do ruchu. Stacje ze sprzętem umieszczono w paryskich parkach, znajdujących się w pobliżu boisk i kortów.

PS2 Nike odnawia boisko w Portugalii, świętując sukces Cristiano Ronaldo i wspierając młodych piłkarzy

Odnowione boisko w mieście Funchal na Maderze w Portugalii, gdzie dorastał Cristiano Ronaldo, to część celebrowania sukcesu sportowca. Nike chce wspierać młode pokolenia w wyznaczaniu celów i dążeniu do spełnienia marzeń – wzorem znanego piłkarza.