Przez wiele lat krajobraz Olsztyna niszczyły charakterystyczne, żółte barierki odgradzające ulice od chodników. Dziś symbolem miasta ma stać się #TrzepakBolero, nawiązujący do podwórkowych zabaw sprzed lat. Podobnie, jak wspomniane lody, również trzepaki były niegdyś widoczne na każdym miejskim podwórku, a dzięki akcji promocyjnej, tak ma się stać znowu. Tym razem jednak trzepaki zamieniły się w dzieła streetartowej sztuki.
Dwie pierwsze konstrukcje stanęły na osiedlach Jaroty i Nagórki. Stworzyły je olsztyńskie artystki: Agnieszka Markowicz i Angelika Saniewska-Obarek, które w ten sposób zyskały nietypową okazję do wyrażenia siebie.
Zobacz również
– Ta akcja to coś więcej niż odnowienie trzepaków. To powrót do czasów sprzed ery smartfonów, gdzie najlepiej „zalogować się” było właśnie na trzepaku. Chcemy, aby dzieciaki znów odkryły magię zabawy „pod blokiem”, na trzepaku, zamiast siedzieć na telefonach! – tłumaczy Remigiusz Narkowicz z Bolero.
Już niebawem do pierwszych dwóch trzepaków dołączą kolejne, a w niedalekiej przyszłości planowane jest nawet stworzenie specjalnej mapy takich konstrukcji, podobnej do tej znanej jako Mapa Krasnali z Wrocławia, czy Mapa Murali z Łodzi. Akcja firmy Bolero spotkała się z entuzjazmem mieszkańców Olsztyna, którzy zgodnie stwierdzili, że znaczenie lepsze od siedzenia przed ekranem jest siedzenie… na trzepaku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twórcami trzepakowego pomysłu są Maciej Rytczak i Mateusz Obarek, marketingowcy na co dzień związani z Olsztynem.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Decathlon udostępnia darmowy sprzęt sportowy w paryskich parkach
Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, szwajcarski startup Equip wprowadził system wynajmu sprzętu sportowego, aby zachęcić wszystkich chętnych do ruchu. Stacje ze sprzętem umieszczono w paryskich parkach, znajdujących się w pobliżu boisk i kortów.
PS2 Nike odnawia boisko w Portugalii, świętując sukces Cristiano Ronaldo i wspierając młodych piłkarzy
Odnowione boisko w mieście Funchal na Maderze w Portugalii, gdzie dorastał Cristiano Ronaldo, to część celebrowania sukcesu sportowca. Nike chce wspierać młode pokolenia w wyznaczaniu celów i dążeniu do spełnienia marzeń – wzorem znanego piłkarza.