„W rolach głównych występują…”, czyli McDonald’s z kampanią reklamową opartą na kultowych filmach i serialach

„W rolach głównych występują…”, czyli McDonald’s z kampanią reklamową opartą na kultowych filmach i serialach
O autorze
1 min czytania 2023-10-03

fot. screen YouTube

Co łączy ze sobą Phoebe Buffay z „Przyjaciół”, Michaela Scotta z amerykańskiej wersji „The Office” i pracownicę kosmicznego baru szybkiej obsługi z „Piątego elementu”. Z pewnością to, że wszyscy mogą się pochwalić rzeszami fanów na całym świecie. Kolejną rzeczą jest zamiłowanie do jedzenia typu fast food, serwowanego choćby w McDonald’s.

Ten fakt marka postanowiła wykorzystać w najnowszej kampanii reklamowej zatytułowanej „As Featured in Meal” (w Polsce: „Życie może wyglądać jak amerykański film”). Od 14 sierpnia br., klienci restauracji w ponad stu różnych częściach świata mają możliwość zamówienia najbardziej znanych dań z menu McDonald’s. Dodatkowo, zyskują dostęp do limitowanych gadżetów i materiałów promocyjnych, stworzonych we współpracy z partnerami.

W ofercie, która przypadnie do gustu serialowym maniakom i miłośnikom kina, znalazły się największe klasyki: 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • zestaw Big Mac z frytkami i napojem, znane m.in. z filmu „Seinfeld”

  • Chicken McNuggets, jedzone przez bohaterów „Dziwaka z Central Parku”

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • McRoyal (ang. Quarter Pounder with Cheese) wspominany w „Orbitowaniu bez cukru”,

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się
  • limitowana edycja sosu słodko-kwaśnego, nawiązująca co serialu pt. „Loki”.

McDonald’s dodało też nieco filmowych akcentów do wnętrza restauracji. Na kubkach, w których serwowane są zimne napoje, i opakowaniach do frytek pojawiła się grafika z tytułami filmów i seriali, w których znajdziemy charakterystyczne złote „M”.

Na co jeszcze mogą liczyć goście McDonald’s? Na przykład na dostęp do dodatkowych materiałów związanych z nowym sezonem serialu platformy Disney+ pt. „Loki” (premiera zaplanowana na 6 października). Wystarczy zeskanować kod QR z opakowania sosu słodko-kwaśnego i już można mieć dostęp do treści serwowanych przez Marvel Studios albo korzystać z rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality) przy pomocy aplikacji Snapchat.

W Polsce kampania wystartowała 4 września pod nazwą „Hity Maka”, a każde z promocyjnych dań dostępne jest czasowo w cenie 15 zł.

PS McDonald’s planuje uruchomić nowy format restauracji o nazwie CosMc’s

Fastfoodowy gigant chce obniżyć ceny swoich produktów, ale zrobi to w ramach nowego projektu. Sieć planuje otwarcie restauracji pod szyldem CosMc’s.

PS2 Historia papierowego śmiecia. McDonald’s z nową kampanią o recyklingu

McDonald’s pochwalił się nową kampanią, w której pokazuje, co dzieje się ze zużytymi opakowaniami po tym, jak trafiają do kosza na śmieci. Za realizację spotu odpowiada DDB Warszawa.