…ze sobą realną wartość.
Jak przykuć uwagę i zdobyć zaufanie klienta, który w Internecie widział już niemalże wszystko? Receptą może być wiedza płynąca ze starego, dobrego powiedzenia o wykładaniu kawy na ławę, dziś nazywanego przez ekspertów w branży autentycznym marketingiem.
Zobacz również
Czym jest autentyczność w marketingu?
To odpowiedź branży na zmianę postawy klientów wobec reklam i marek. Jak sama nazwa wskazuje: liczy się autentyczność. Buńczuczne i wymyślne slogany o byciu najlepszym w branży należy odłożyć do lamusa. Lepiej też zrezygnować z „przekombinowanych” reklam i sztucznych virali – jak nie raz mogliśmy się przekonać, przynoszą one raczej skutek odwrotny do zamierzonego.
Szacunek i zaufanie klientów zdobywa się teraz w inny sposób. Nikt nie chce już rozmawiać ze sztucznie wykreowanymi, niewiarygodnymi firmami. Dzięki mediom społecznościowym marki, które śledzimy, są dla nas jak znajomi – nie wpuszczamy do swojego grona tych, których nie znamy lub którym nie ufamy.
Liczy się osobowość! Ale nie ta wyreżyserowana, wyretuszowana. Chodzi o prawdziwy charakter i twarz marki, ze wszystkimi jej mocnymi stronami, ale także słabościami. W jaki sposób można budować taki wizerunek? Najlepiej „na żywo”, bez wyreżyserowanej sztuczności i efektów specjalnych.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
„Na żywo” znaczy prawdziwie
Doskonałym narzędziem, które pozwala na naturalną i angażującą komunikację z odbiorcami jest webinar. Dzięki niemu w nienachalny i atrakcyjny sposób można zaprezentować swoją markę, przedstawić ofertę i odpowiedzieć na pytania uczestników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sposób, w jaki przedstawiamy treści, reagujemy na pytania i na nie odpowiadamy to najlepsze dowody naszej autentyczności. A to dlatego, że pewnych zachowań i instynktownych odruchów nie da się wyuczyć. Żebyśmy się dobrze zrozumieli: nasz webinar powinien być oczywiście przygotowany i przećwiczony, ale nie można go wyreżyserować w 100%.
Webinar dzieje się na żywo, więc cokolwiek się wydarzy, z pewnością zostanie zauważone. Nie przejmuj się drobnymi usterkami i pomyłkami! To właśnie one sprawiają, że jesteśmy prawdziwi w oczach naszych odbiorców.
Dialog, nie monolog
Bycie autentycznym to także budowanie relacji, w których nie ma miejsca na monolog. Odbiorca nie jest już biernym konsumentem – dawno już przestał nim być. W dobie mediów społecznościowych wszyscy mogą być jednocześnie twórcami i odbiorcami treści. A współczesny, świadomy użytkownik sieci świadomie chce z tego prawa korzystać.
Marki zorientowane na sukces muszą być zatem otwarte na dialog, w którym aktywny udział biorą wszyscy. To właśnie dlatego social media szturmem podbiły środowisko marketingowe i z tego samego powodu webinary zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę na rynku – są nastawione na dialog, nie monolog.
Inną zaletą webinarów jest ich multimedialna forma, którą z łatwością można uchwycić w nagraniu, zachowując jej naturalny, autentyczny charakter. Takie nagranie można następnie wykorzystać jako materiał promocyjny lub edukacyjny dla aktualnych i nowych klientów. Nie edytuj go przesadnie, to właśnie te przejęzyczenia i zacięcia mówią o tym, jacy jesteśmy. Nie staraj się udawać kogoś innego, niż jesteś, a z pewnością zaowocuje to rosnącą rzeszą lojalnych i zaangażowanych odbiorców.
Wnioski
Przesadna perfekcja jest passé. Wyreżyserowane virale nie popłacają. Odbiorcy nie są już tylko odbiorcami, ale aktywnymi współtwórcami wizerunku Twojej marki.
Wydawać by się mogło, że powszechny dostęp do Internetu i media społecznościowe sprawią, że marketing stanie się prosty, a wskaźniki będą rosnąć samodzielnie. Tymczasem okazało się, że sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Aby przebić się na rynku, coraz więcej firm zwraca się ku autentycznemu marketingowi, czyli do rozwiązań pozwalających pokazać prawdziwy obraz marki.
Doskonałym narzędziem, pozwalającym na najlepsze pokazanie tego, kim jesteśmy, są webinary na żywo. Oferują wiele zaawansowanych rozwiązań multimedialnych, które maksymalizują zaangażowanie uczestników. Ich największą zaletą jednak jest to, że umożliwiają komunikację z odbiorcą, który nie jest biernym słuchaczem, a aktywnym uczestnikiem wydarzenia.