Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Why Do It?”: Nike redefiniuje kultowe „Just Do It” i motywuje Gen Z, by się nie poddawać

why do it nike
Nike odświeża swoje kultowe hasło „Just Do It” i stawia inne pytanie: „Why Do It?”. To inspiracja dla pokolenia Z, by nie poddawało się w trudnych chwilach, nawet mimo porażek.
O autorze
2 min czytania 2025-09-09

Nike od 1988 roku posługuje się kultowym już hasłem „Just Do It”, które przez lata stało się nie tylko sloganem, ale faktycznym wezwaniem do działania.

Nowe hasło bojowe

Teraz, po blisko czterech dekadach, Nike redefiniuje hasło „Just Do It” i pyta w kampanii: „Why Do It?”.

Marka kieruje hasło przede wszystkim do pokolenia Z. Kampania powstała po to, by zachęcić młodszych odbiorców do wiary w swój potencjał oraz do nie poddawania się, ponieważ wyniki i osiągnięcia nie są najważniejsze. Nike podkreśla, że najważniejszym wyborem jest po prostu to, by zacząć.

Kampanię „Why Do It?” rozpoczął krótki spot z udziałem sportowców, którzy pokazują, że dorastanie w świecie, gdzie próby i niepowodzenia mogą sprawić, że się poddamy oraz w którym podjęcie ryzyka jest trudne, a pokusa, by zrezygnować jeszcze silniejsza – wciąż warto kontynuować swoje wysiłki, a porażki to tylko część sukcesu. „Why Do It?” to również potwierdzenie założenia Nike: jeśli spróbujesz, wszystko jest możliwe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sportowcy Nike, którzy wzięli udział w akcji, utożsamiają się z tym, co dziś znaczy „Just Do It”. Mimo, że pochodzą z różnych dyscyplin sportowych, mają różne doświadczenia i znajdują się na różnych etapach kariery, łączy ich decyzja o nie poddaniu się, zwłaszcza gdy jest ciężko.

W kampanii wystąpili:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Qinwen Zheng (Chiny, tenis),
  • Carlos Alcaraz (Hiszpania, tenis),
  • Saquon Barkley (USA, futbol amerykański),
  • Caitlin Clark (USA, koszykówka),
  • Tara Davis-Woodhall (USA, lekkoatletyka),
  • Shreyas Iyer (Indie, krykiet),
  • LeBron James (USA, koszykówka),
  • Rayssa Leal (Brazil, skate),
  • Scottie Scheffler (USA, golf),
  • Vini Jr. (Brazylia, światowa piłka nożna),
  • Hunter Woodhall (USA, lekkoatletyka).

– „Just Do It” to nie tylko slogan – to duch, który żyje w każdym uderzeniu serca sportu. To wiara, że ​​razem możemy inspirować, jednoczyć i wznosić się ponad to, co uważaliśmy za możliwe. Dzięki „Why Do It?” rozpalamy iskrę dla nowego pokolenia, zachęcając je do odważnego kroku naprzód, wiary we własny potencjał i odkrywania wielkości, która ujawnia się w chwili, gdy decydują się zacząć – mówi Nicole Graham, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wielkość to coś, co zdobywasz każdym wyborem, każdym treningiem i każdym powrotem. Musiałem walczyć z niepowodzeniami, ale to właśnie sprawia, że ​​ta podróż jest prawdziwa i wyjątkowa – mówi Barkley, biegacz, mistrz Super Bowl.

– Nie trafisz każdego rzutu i nie wygrasz każdego meczu. Ale za każdym razem, gdy wychodzisz na boisko i walczysz, masz szansę być wielką – powiedziała koszykarka Caitlin Clark.

źródło: mat. prasowe

PS „Scary Good”: Nike zmienia identyfikację wizualną i celebruje nieustraszony styl gry

PS2 „So Win”: hymn Nike zachęca do zredefiniowania oczekiwań wobec sportu