Wizerunek polskiego przedsiębiorcy [RAPORT]

Wizerunek polskiego przedsiębiorcy [RAPORT]
Po ośmiu latach przerwy w obszernych badaniach wizerunku polskich przedsiębiorców, magazyn Wprost, Szkoła Główna Handlowa, agencja badawcza SW Research oraz Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych postanowiły sprawdzić, jak Polacy postrzegają ludzi biznesu? Sprawdź raport.
O autorze
1 min czytania 2024-06-24

>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights

Szymon Krawiec, redaktor naczelny Wprost oraz prof. Sławomir Winch (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) zaprezentowali rezultaty raportu dotyczącego wizerunku polskiego przedsiębiorcy.

Podsumowując wyniki jednym zdaniem, można stwierdzić, że „polski przedsiębiorca to pracowity kombinator działający w nieprzyjaznym dla siebie kraju i jednocześnie bardzo pożyteczny dla społeczeństwa, ale jego wizerunek pozostaje dla przeciętnego Polaka po prostu obojętny”.

Zachęcamy do lektury raportu, jest w nim kilka nieoczywistych ciekawostek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Na pytanie „Które z określeń najbardziej kojarzą się Pani/Panu z polskim przedsiębiorcą?” najwięcej ankietowanych odpowiedziało, że jest to kombinatorstwo (37,8%).

  • 45,2% ankietowanych odpowiedziało, że Polska nie jest przyjaznym krajem dla przedsiębiorców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Jednocześnie, aż 78,9% ankietowanych odpowiedziało, że ich zdaniem przedsiębiorcy są pożyteczni dla polskiego społeczeństwa.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Przy pytaniu „Który z wymienionych faktów o polskich przedsiębiorcach uznaje Pani/Pan za najistotniejszy?” na pierwszych trzech miejscach znalazły się: płacą podatki, z których finansuje się administrację, programy społeczne rządu czy budowę dróg (25,2%), tworzą więcej miejsc pracy niż spółki Skarbu Państwa czy administracja publiczna (24,7%), wytwarzają większość polskiego PKB (22,2%).

Sprawdź pełny raport.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS #NMInsights: Cyfryzacja biznesu w Polsce – firmy powinny przyspieszyć obrany kurs [RAPORT]

W trzeciej edycji badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoft, wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali. Najwyższy wynik osiągnęła branża finansowa zdobywając 6,2 pkt. Z raportu wynika, że 28% organizacji korzysta już z narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, jednocześnie aż 65% przedsiębiorstw nie mierzy efektywności działania narzędzi opartych na AI.

PS2 New Business Barometer: polscy liderzy nowego biznesu [RAPORT]

W rankingu firmy badawczej COMvergence „Final 2023 Poland New Business Barometer” dominują agencje Starcom i Havas Media. Z kolei Publicis Media prowadzi w rankingu grup agencji medialnych.