We wrześniu 2024 roku województwa śląskie i opolskie nawiedziła powódź. W efekcie ucierpieli nie tylko ludzie, ale również zwierzęta zamieszkujące tamtejsze tereny. Zrujnowane zostały m.in. schroniska dla bezdomnych zwierząt, a wraz z nimi dach nad głową straciły setki psów. Akcja „Woda opadła, psy zostały” ma na celu finansowe wsparcie odbudowy psich przytulisk.
Aby powrót bezdomnych psów m.in. do Fundacji Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka, Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej i Schroniska AZYL w Dzierżoniowie był możliwy, potrzebnych jest ponad 1 300 000 zł.
Zobacz również
– Niestety nasza Fundacja została całkowicie zalana. Nie udało nam się niczego uratować, z wyjątkiem naszych podopiecznych. Większość psów została przetransportowana do innych schronisk, które nie zostały dotknięte powodzią w takim stopniu, jednak nie mogą one zostać tam bezterminowo. Części udało się znaleźć domy stałe lub tymczasowe. Zostało z nami tylko 10 psów, które są nieadopcyjne, ale przy obecnym braku warunków opieka nad nimi jest naprawdę trudna – mówi Katarzyna Sowa, przedstawicielka Fundacji Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka.
Sytuacja schronisk, a wraz z nimi psów, jest tym trudniejsza, że wielkimi krokami nadchodzi zima, a z nią mrozy. Takie warunki pogodowe są szczególnie niebezpieczne dla zwierząt, które na co dzień nie mają ciepłych i kochających domów. Właśnie dlatego liczy się każda chwila i każda zebrana w ramach akcji „Woda opadła, psy zostały” złotówka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aby zwrócić uwagę potencjalnych darczyńców na trudną sytuację schronisk, w trzech miastach Polski pojawią się instalacje stworzone z fragmentów murów zrujnowanych psich przytulisk. Akcja rozpocznie się w Warszawie, przy ul. Krochmalnej 61, na terenie Browarów Warszawskich. Na fragmentach murów zostaną uwiecznione podobizny psów oraz linia symbolizująca poziom, do którego podczas powodzi dotarła woda.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorzy i pomysłodawcy akcji „Woda opadła, psy zostały” zachęcają nie tylko do wsparcia finansowego zbiórki na portalu Pomagamy.pl, ale także do udostępniania informacji o kampanii w mediach społecznościowych.
Za realizację kampanii „Woda opadła, psy zostały” odpowiada Grupa Publicis.
Zdjęcie główne: mat. pras.