Działacie na rynku od ponad 31 lat. Jak na przestrzeni tych lat zmieniła się Wasza marka?
EFL od początku istnienia, czyli od 13 czerwca 1991 roku, działa pod tą samą nazwą. Nasza marka jest tak silna, że pozostała bez zmian nawet po dołączeniu, w 2001 roku, do Grupy Crédit Agricole.
Zobacz również
Jednak przynależność do jednej z najsilniejszych instytucji na świecie stanowi wartość samą w sobie i od ponad dwudziestu lat korzyści z synergii odczuwają zarówno nasi pracownicy, klienci i partnerzy, jak i spółki-siostry należące do francuskiej rodziny. Za obecną strategią biznesową, której jednym z filarów jest większa integralność z Grupą Credit Agricole, idzie nowa identyfikacja wizualna. W ten sposób ujednolicamy znak dla wszystkich spółek Grupy EFL, w skład której wchodzą oprócz EFL: EFL Finance oferującą pożyczki i ubezpieczenia, spółka flotowa Carefleet z usługami flotowymi, spółka faktoringowa Eurofactor oraz specjalizująca się w wynajmie spółka TRUCK CARE. Tworzymy jedyną w Polsce markę finansową z tak bogatą paletą produktów. Od produktów typowo bankowych jak: konto bankowe, pożyczka i kredyt inwestycyjny, przez leasing, faktoring i najem, po ubezpieczenia i zarządzanie aktywami.
Nowa identyfikacja wizualna stanowi odzwierciedlenie aktualnej strategii biznesowej, której fundamentem jest pozycja i know how prężnej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. Nasze logotypy zmieniły się wizualnie, ale to ciągle te same marki, które znają i cenią nasi klienci i partnerzy.
Dlaczego właśnie teraz zdecydowaliście się zmienić swoje logo, skoro już od 2001 roku jesteście częścią Grupy Credit Agricole?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nowe logo EFL
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Uspójniamy identyfikację wizualną, aby czerpać jak najwięcej z przynależności do Grupy Credit Agricole. Konsolidacja Grupy EFL wokół marki Credit Agricole w Polsce to dla nas z jednej strony prestiż i motywacja do wspólnego działania, wymiany najlepszych praktyk, łączenia usług i produktów w jednej Grupie. Z drugie oznacza większe możliwości rozwoju dla pracowników EFL oraz najbogatszą ofertę produktów dla klientów, dostawców i partnerów.
Dzięki synergii nasi klienci zyskają jeszcze lepsze oferty i benefity, a my zwiększymy efektywność naszych działań i konkurencyjność na rynku. Dla nas ta zmiana jest naturalną odpowiedzią na potrzeby jakie spotykamy na rynku.
Jakie jeszcze elementy identyfikacji wizualnej zmieniliście?
Nowa identyfikacja wizualna podkreśla naszą integralność. Zmieniamy logotyp, kolorystykę i stylistykę materiałów, które nawiązują do Grupy Credit Agricole. Utożsamianie się z marką CA oznacza większą rozpoznawalność, więcej możliwości oraz różnorodność produktów dostępnych dla naszych klientów i partnerów.
Od stycznia br. na stronach internetowych czy profilach społecznościowych można zobaczyć nowe logo. Sukcesywnie będziemy wprowadzali również zmiany na witrynach oddziałów i placówkach partnerskich naszych marek.
Nowe logo będzie wykorzystywane we wszystkich działaniach informacyjnych i promocyjnych. Ze zmianą logotypów nie wiąże się żadna zmiana prawna. Co oznacza, że zmianie nie ulegają numery rejestrowe EFL czyli NIP, REGON i KRS oraz lokalizacja siedziby głównej i dane korespondencyjne.
Co ma odzwierciedlać nowa identyfikacja wizualna?
Brand to tożsamość marki. To także jasny komunikat dla klientów, partnerów biznesowych, kim jesteśmy, z kim chcemy się identyfikować, i co mamy im do zaoferowania. Będąc częścią Credit Agricole, dostarczamy polskim przedsiębiorcom rozwiązania w obszarze finansowania środków trwałych, specjalistycznych usług zarządzania pojazdami w ramach oferty najmu oraz rozwiązań faktoringowych. Ale Grupa Credit Agricole w Polsce to także prężnie rozwijający się bank, ubezpieczyciel oraz asset management (Amundi). Dlatego zmieniamy identyfikację wizualną naszą i naszych spółek, by pokazać, że jesteśmy w Grupie Credit Agricole.
Jakie są korzyści dla Waszych klientów i partnerów z takiej większej synergii pomiędzy spółkami działającymi w ramach Grupy Credit Agricole?
Grupa Crédit Agricole jest jedną z 10 największych grup finansowych na świecie. Zaufanie klientów i partnerów buduje na sile i tradycji Grupy, której historia sięga 1885 r. Ponad 142 tysiące pracowników obsługuje codziennie 50 milionów klientów w 45 krajach. Od 2001 roku Credit Agricole jest obecny w Polsce, a Grupę tworzą, jak już wcześniej wspominałem, Credit Agricole Bank, Grupa EFL, Credit Agricole Ubezpieczenia i Amundi Polska TFI.
Wiemy, że klienci chcą być obsługiwani online, szybko i najlepiej w jednym miejscu. W ciągu 20 lat działalności Credit Agricole Polska zbudowała markę, która klientom indywidualnym, mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom, rolnikom oraz korporacjom udostępnia najbogatszą ofertę produktów finansowych w naszym kraju.
Łącząc doświadczenie i kompetencje w ramach Grupy CA możemy im to zapewnić. Zdecydowaliśmy się na działanie pod wspólnymi barwami, które identyfikują nas z Grupą Credit Agricole, po to, aby nasi klienci, kontrahenci i partnerzy nie mieli wątpliwości, z jaką silną i rozpoznawalną marką współpracują.
Jak bardzo istotne wg Was w branży finansowej jest działania pod parasolem znanej międzynarodowej marki? Co jest dla Was najbardziej istotne w takiej współpracy?
Synergia w ramach naszej grupy w Polsce oznacza większą integralność, również wizualną, z globalną marką CA, a co za tym idzie nowe pozycjonowanie brandu na rynku. Utożsamianie się z Grupą Credit Agrocole oznacza większą rozpoznawalność, więcej możliwości i szeroką paletę produktów dla klientów i partnerów.
Na tej synergii skorzysta nie tylko EFL, ale także wszystkie pozostałe spółki. My możemy podzielić się ponad 31-letnim know-how współpracy z firmami z różnych branż i na różnym etapie rozwoju. Sami natomiast będziemy mogli skorzystać ze wsparcia jednej z najsilniejszych grup finansowych na świecie, której jesteśmy częścią od ponad 20 lat.
W naszej strategii pozycjonowania koncentrujemy się na budowaniu wyróżnialności i doświadczeń klienta w 3 obszarach:
- # pełno_korzyści – czyli łączymy się z korzyścią dla klienta,
- # jeszcze_bardziej_Ty – bo widzimy przedsiębiorców, a nie numery kont,
- # przyjemne_zaskoczenie – bo jesteśmy przekonani, że dobre momenty budują nasze dobre relacje.
Jakie są największe wyzwania w prowadzeniu efektywnych działań marketingowych w sektorze firm leasingowych? Na co kładziecie nacisk w komunikacji i czego oczekują Wasi klienci?
Największe wyzwania stojące przed efektywną komunikacją marketingową w naszej branży to w mojej ocenie elastyczność w doborze kanałów komunikacji. Okres COVID oraz wybuch wojny w Ukrainie pokazały, że musimy umiejętnie zmieniać ton i sposób dotarcia do naszych klientów w tak niepewnych czasach. To, kiedy i w jaki sposób będziemy kontaktować się z naszymi klientami oraz klasycznie – dobór odpowiedniego medium będzie kluczowe w efektywności podejmowanych działań. Pokazały to wspominane kryzysy, ale pokaże również dynamicznie zmieniająca się teraźniejszość. To „momenty” budują dobre relacje i zamierzamy to pokazywać również w naszych działaniach marketingowych.
Warto również podkreślić, że w naszej komunikacji – wspólnej dla całej Grupy CA – będziemy kłaść nacisk na to, aby w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie pozostawić miejsce dla człowieka, który będzie w jej centrum.
O rozmówcy:
Wojciech Przybył, członek zarządu EFL
Absolwent Prawa i Administracji na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów MBA. Karierę zawodową rozpoczynał w branży reklamowej. Prowadził wiele ogólnopolskich i popularnych kampanii reklamowych. W kolejnej dekadzie był zaangażowany w projekty związane z nowymi technologiami: poland.com oraz T-Systems. Z Europejskim Funduszem Leasingowym związany od 2002 r., gdzie odpowiadał za strategię marketingową jako Dyrektor Departamentu Marketingu, a następnie za standardy obsługi klienta, zarządzając Departamentem Obsługi Klienta. W 2009 r. kierował utworzeniem nowego podmiotu, jakim była spółka EFL Finance, odpowiedzialna za rozwój oferty ubezpieczeniowej oraz pożyczki leasingowej. Obecnie jest Członkiem Rady Nadzorczej w EFL Finance. Od 2018 r. odpowiada za powstanie i rozwój Departamentu Innowacji w EFL. Jednocześnie jest Członkiem Zarządu w EFL i doskonale łączy wiedzę i doświadczenie z trzech obszarów: marketing, innowacje i ubezpieczenia, za które odpowiada.
Materiał reklamowy powstały na zlecenie EFL.