Tegoroczna kampania nawiązuje do odwoływanych z powodu globalnej pandemii koncertów i wydarzeń kulturalnych. Fundacja Rak’n’Roll i Avon Kontra Rak Piersi w działaniach promocyjnych przekonują, że mimo wielu skasowanych eventów w 2020 roku, jest jedno wydarzenie, którego nie warto usuwać z kalendarza.
To „Dzień na U” – czas, którego potrzebuje każda kobieta, by wykonać profilaktyczne badanie USG piersi. Akcja uświadamia kobietom, że troska o zdrowie to coś, z czego nie warto rezygnować i przekładać na później.
Zobacz również
Kampanię rozpoczęły działania teaserowe w social mediach z udziałem gwiazd: Aleksandry Hamkało, Joanny Jabłczyńskiej, Idy Nowakowskiej, Ani Markowskiej i Barbary Wrońskiej. Z pomocą ambasadorek należących do świata teatru, kina, muzyki czy telewizji, organizatorzy akcji w formie grafik stylizowanych na eventowe banery zapraszają na „wciąż aktualne” oraz „najważniejsze wydarzenie roku”, za którym kryje się właśnie „Dzień na U”. Powstało również dedykowane wydarzenie na Facebooku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponadto, w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi dofinansował 3300 badań USG piersi w placówkach na terenie całego kraju. Można z nich skorzystać w 90 Gabinetach USG z Różową Wstążką, zlokalizowanych w całej Polsce. Na stronie dziennau.pl można znaleźć adresy wszystkich placówek biorących udział w akcji.
Za strategię, koncept kreatywny kampanii oraz grafiki odpowiada agencja DDB Warszawa. Development strony dziennau.pl wykonało HappyEndians. Za komunikację PR oraz aktywacje z influencerami odpowiada Garden of Words. Kampanię wspiera również agencja influencer marketingu – Lettly. Partnerem medialnym akcji jest newonce. Zakup mediów do kampanii koordynuje PHD Media Direction.
PS
29 stycznia 2019 roku wystartowała akcja #Rakstar, której celem było spełnienie marzeń podopiecznych fundacji Rak’n’Roll. Uśmiech, radość i szczęście, pomimo raka – to główny cel, który postawił sobie pomysłodawca całego przedsięwzięcia – podróżnik i reporter Tomasz Michniewicz.
PS2
W październiku 2018 roku Rak’n’Roll wystartował z nową kampanią „Coś do nich mam!”, w ramach której zachęca kobiety do regularnego badania swoich piersi. By im to ułatwić, Fundacja stworzyła bota BOOBlabla, który umówi na dofinansowane badanie USG piersi w gabinetach w całej Polsce.
PS3
W kwietniu br. ruszyła kampania Rak’n’Roll pt. „Pijani życiem”. Otworzyła ją premiera teledysku nowego singla The Dumplings „Dla Nas KRS 0000 338 803”. Hasło wyreżyserowanego przez Olgę Bołądź teledysku: „Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” miało zachęcać do przekazywania 1% podatku na Fundację.