Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

YSL Beauty zniknął z Instagrama

YSL Beauty zniknął z Instagrama
Profil YSL Beauty zniknął z Instagrama. Wszystkie posty oraz pozostała historia została usunięta. Jaki będzie kolejny krok marki?
O autorze
2 min czytania 2024-02-21

W świecie mediów społecznościowych efekt zaskoczenia jest niezwykle ważny. W morzu postów nie da się wypłynąć bez przyciągnięcia uwagi. Im bardziej śmiałe zagranie, tym większa szansa, że wpis zostanie dostrzeżony. Jak pokazuje przykład marki YSL Beauty, sposobem na zakomunikowanie ważnej informacji może być jednak nie tylko nowy post. 

Marka dowodzi, że przełamaniem może być pozorny krok w tył. YSL Beauty postawiło na archiwizację konta na Instagramie jako swój sposób na nowy początek. Na koncie nie ma już żadnych postów z przeszłości i jednocześnie nie pojawiło się nic zwiastującego przyszłość.


Odważne posunięcie to mocne zamknięcie pewnego rozdziału, a przy tym także sposób na rozbudzenie wyobraźni odbiorców na temat tego, jak będzie wyglądała jej przyszłość i czemu służy takie posunięcie.

[AKTUALIZACJA 27.02.2024]

Jak się okazało, marka YSL Beauty „wyczyściła scenę” po ty, by na Instagramie pochwalić się nową ambasadorką, którą została piosenkarka Dua Lipa. Nowe rozdanie ma wiązać się także ze zmianą dotychczasowego wyglądu konta oraz publikowanych treści.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Głównym celem tego rodzaju działań było wywołanie spekulacji na temat dalszych poczynań marki. YSL Beauty chce trafić do młodszych odbiorców. Jak twierdzi marka, Dua Lipa jest „liderem kultury” i „ikoną przyszłych pokoleń”, co wpisuje się we wspomnianą strategię.

Pierwszy film przed oficjalnym ogłoszeniem ambasadorki prezentował się następująco:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kolejnym można było zobaczyć już więcej:

By ostatecznie dowiedzieć się o współpracy piosenkarki z YSL Beauty.

– To posunięcie sygnalizuje wejście YSL Beauty w nowy rozdział. Odświeżając kanały społecznościowe, nie tylko wzbudzamy emocje, ale wkraczamy w nowoczesny świat mediów społecznościowych, rozmawiając w porywający sposób z młodszymi odbiorcami. To zupełnie nowy poziom intymności i bliskości z naszą publicznością i jest to obietnica, której zamierzamy dotrzymać – powiedział Jordan Radi, globalny dyrektor ds. zaangażowania konsumentów w YSL Beauty.

Dua Lipa była dotychczas ambasadorką linii zapachów marki YSL, a teraz została globalną ambasadorką makijażu.

PS Lush Cosmetics znika z social mediów. Marka chce chronić użytkowników przed szkodliwymi treściami

W 2021 roku marka kosmetyczna postanowiła zawiesić swoje działania na Facebooku, Instagramie, TikToku i Snapchacie. Decyzja została podyktowana obawą przed negatywnym wpływem mediów społecznościowych na życie młodych ludzi.