Zabytkowy autobus marki Solaris pojedzie specjalną linią „A” jak autyzm

Zabytkowy autobus marki Solaris pojedzie specjalną linią „A” jak autyzm
2 kwietnia ulicami Warszawy przejedzie edukacyjna linia autobusowa „A” jak autyzm. Zabytkowy Solaris stanie się mobilnym punktem spotkań dla rodzin z dziećmi ze spektrum autyzmu.
O autorze
1 min czytania 2022-03-31

fot. kmkm.waw.pl

W Światowy Dzień Świadomości i Akceptacji Autyzmu, 2 kwietnia, w specjalnym autobusie kursującym po linii „A” będzie można spotkać osoby ze spektrum autyzmu. Akcja będzie nie tylko okazją do rozmowy, zadania pytań i poznania nowych osób – podczas podróży zostaną wyświetlone także specjalne edukacyjne filmy. W ten sposób inicjatorzy akcji chcą zwiększać świadomość na temat autyzmu, a także budować akceptację w społeczeństwie.

Wydarzenie będzie dodatkową atrakcją dla miłośników komunikacji. Pojazd kursujący linią „A” to autobus miejski marki Solaris z żółtą tablicą rejestracyjną – charakterystyczną dla zbytków. Wydarzenie zostało zainicjowane przez entuzjastów komunikacji miejskiej należących do Klubu Asów przy Fundacji Aleklasa. W obchody Międzynarodowego Dnia Świadomości i Akceptacji Autyzmu włączył się Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy.

– To po prostu fajna okazja, by się poznać, porozmawiać i w miłym towarzystwie, pokonując piękną trasę ulicami Warszawy, świętować razem z osobami w spektrum autyzmu – powiedziała w rozmowie z tvn24.pl Izabela Hnidziuk-Machnica, dyrektorka zarządzająca Fundacji Aleklasa i mama 12-letniego Mateusza ze spektrum autyzmu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja zorganizowana we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego zyskała wsparcie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, która kładzie nacisk na szkolenie kierowców w zakresie obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami. Podczas podróży na linii „A” będzie wyświetlany m.in. edukacyjny film pt. „Nie oceniaj. Każdy ma swoje K2”, który powstał przy udziale IGKM.

– Widziałem podobne trasy między innymi w Krakowie i od dawna o czymś takim marzyłem w Warszawie. Cieszę się, że chłopcy przyszli z tym pomysłem. Razem możemy zadbać nie tylko o świadomość kierowców, ale i pasażerów – mówi Marcin Żabicki z Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Edukacyjna trasa rozpocznie się na ulicy Marszałkowskiej – autobus ze specjalnymi oznaczeniami ruszy z przystanku Centrum 02 w kierunku placu Bankowego. Każdy pasażer będzie mógł wsiąść i wysiąść na każdym przystanku, a całkowita trasa została zaplanowana na 35 minut.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Świadomość na temat spektrum autyzmu rośnie, a wsparcie dla osób z ASD wyrażają różne sieci handlowe, wprowadzając tzw. Ciche Godziny. Muzyka i komunikaty głosowe są wyciszane w salonach Empik, w sklepach sieci Lidl, IKEAStokrotka, ALDI czy też w sklepach Galerii Plaza

PS 2
Portal auteentyzm.pl oraz profil na Instagramie o tej samej nazwie to projekt czterech uczennic szkoły w Nowym Tomyślu, który powstał w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii”.