W okresie letnim częstotliwość porzucania zwierząt domowych dramatycznie rośnie. Osoby, które wyjeżdżają na wakacje często zamiast znaleźć opiekę swoim pupilom… po prostu się ich pozbywają.
Aby zwrócić uwagę na ten problem, organizacja Animalife we współpracy z agencją Havas przygotowała spot, w którym role zostają odwrócone. Jak przekonują twórcy kampanii, „Spacer” to film, „którego nie można porzucić w połowie i warto zobaczyć go do końca”.
Zobacz również
-
#OdKulis: „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” Fundacji UNAWEZA. Akcja, która uczy, jak udzielać Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego
-
„The Trial”: Lingokids zdejmuje poczucie winy z rodziców, których dzieci spędzają czas przed ekranem
-
„Przepis na dezinformację”: kampania Ministerstwa Cyfryzacji przeciw manipulowaniu informacjami w sieci
2,5-minutowy spot przedstawia mężczyznę, który wyraźnie irytuje się, gdy jego pies chce wyjść na zewnątrz. Po niespokojnej nocnej wędrówce okazuje się, że to ostatni spacer, jaki wspólnie odbywają. Ten krótki film obrazuje dramat, który co roku przeżywają setki porzuconych zwierząt.
Twórcy kampanii podkreślają, że mieszkańcy Europy to niechlubni liderzy w porzucaniu zwierząt, a w samej Portugalii każdego dnia dom traci 120 niechcianych psów. Kampania powstała, aby skłonić do refleksji właścicieli zwierząt oraz zmotywować ich do zmiany złych zachowań.
PS „Przepis na dezinformację”: kampania Ministerstwa Cyfryzacji przeciw manipulowaniu informacjami w sieci
Również w Polsce problem porzucania psów nasila się w okresie urlopowym. Organizacja Petsy ruszyła z kampanią świadomościową, która promuje ideę petsittingu, czyli alternatywnej opieki nad zwierzętami pod nieobecność właściciela.
Słuchaj podcastu NowyMarketing