„Pomylone paczki” to kluczowa część akcji „Zasąsiadujmy się”, prowadzonej przez markę Milka. Chodzi o to, aby budować i wzmacniać relacje sąsiedzkie, a wszystko to w słodki sposób.
Pod drzwi 100 tys. osób w całej Polsce trafiły tajemnicze paczki od Milki, które miały zostać doręczone do sąsiadów.
Zobacz również
Wewnątrz przesyłki znajdowały się dwie tabliczki mlecznej czekolady w limitowanym opakowaniu z hasłem „Miło, że jesteśmy sąsiadami”. W ten prosty sposób pojawiała się okazja do tego, aby porozmawiać z sąsiadami, których wielu z nas na co dzień mija bez słowa na klatce schodowej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Twórcy akcji „Zasąsiadujmy się” przekonują, że tworzenie sąsiedzkich relacji to ważny i potrzeby proces, dzięki któremu buduje się prężną społeczność i powiększa grono znajomych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zauważyliśmy, że Polacy, mimo iż pragną żyć w przyjaznych, sąsiedzkich kontaktach, często napotykają na bariery w ich budowaniu. Choć aż 93% docenia wartość dobrych relacji z sąsiadami – pożyczoną szklankę cukru, opiekę nad kotem podczas wakacji czy po prostu miłe pogawędki na klatce schodowej – jedynie 33% może pochwalić się ich posiadaniem. Czasem wystarczy drobny impuls, by przełamać pierwsze lody. Takim „czymś” może okazać się paczka, którą kurier zostawia u sąsiada z prośbą o przekazanie właściwemu adresatowi. Właśnie dlatego Milka, marka od lat kojarzona z dzieleniem się i drobnymi gestami, które osładzają życie, postanowiła zaangażować w swoją kampanię „Słodkie Sąsiedztwo” samych Polaków. Wierzymy, że wspólnie pomożemy im zbudować bliższe, cieplejsze relacje w swoich lokalnych społecznościach – komentuje Ela Twardowska, Chief Strategy Officer w Ogilvy Polska.
– Milka od lat inspiruje ludzi do drobnych gestów życzliwości i delikatności. W nowej kampanii pokazujemy, że wystarczy naprawdę niewiele, aby zmienić swoje otoczenie i zbliżyć się do ludzi mieszkających tuż obok. Wierzymy, że zachęcimy Polaków do podobnych miłych gestów w swoich sąsiedztwach. To dopiero początek naszej komunikacji – na kolejne lata planujemy nowe odsłony kampanii, dalej wspierające życzliwość sąsiedzką w Polsce – mówi Maciej Kruszewski, Brand Manager Chocolate, Mondelēz Polska.
– Ogromnie się cieszę, że tytułem tej akcji wprowadzamy jednocześnie nowy termin do języka – „Zasąsiadujmy się”. Akcja nie tylko niesie przekaz inspirujący do nawiązania dobrych relacji z sąsiadami, ale także realnie do tego prowokuje, dzięki specjalnie przygotowanym 100 tysiącom przesyłek skierowanym do 200 tysięcy sąsiadów (w każdej paczce są dwie czekolady, dla adresata i dla sąsiada, który paczkę oddał pod właściwy adres). Czasem wystarczy bowiem niewielki pretekst, aby nawiązać kontakt i rozpocząć rozmowę. To bardzo ważne, aby budować bliskość sąsiedzką i otaczać się uprzejmością w miejscu naszego zamieszkania – dodaje Maciej Twardowski, Executive Creative Director w Ogilvy Polska.
Jednym z ambasadorów akcji jest Piotr Żyła.
Akcji towarzyszy konkurs, w którym należy napisać, jak Milka pomoże ci się zasąsiadować. Do wygrania są sąsiedzkie paczki z dwiema tabliczkami czekolady w środku.
Za strategię i realizację kampanii mediowej, obejmującej działania w TV, digitalu, kinie, social mediach, a także kontekstowe działania sąsiedzkie w serwisach tematycznych oraz współpracę z influencerami promującymi aktywację, odpowiedzialna jest agencja mediowa Spark Foundry. Produkcją zajęło się Hogarth Polska, we współpracy z Papaya Films. Reżyserem był Daniel Jaroszek. Opakowania limitowanej edycji czekolad zaprojektowała agencja Hasselford. Za logistykę, konfekcję i sampling odpowiadała Event Produkcja & STJ. Organizatorem konkursu jest Smolar Agencja Promocyjno-Reklamowa.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Mondelez testuje papierowe opakowanie dla czekolady Milka
Mondelez testuje papierowe opakowanie czekolady Milka Alpenmilch. Akcja przeprowadzana jest na terenie Niemiec w sklepach Edeka oraz Netto Marken-Discount.