Kanadyjska organizacja non profit Dans la Rue, wraz z agencją LG2, postanowiły zwrócić uwagę na problem bezdomności młodych osób w kraju klonowego liścia. Dołączyli do niej influencerzy, którzy tymczasowo zmienili adresy pocztowe do wysyłki. Wśród zaangażowanych są m.in. Louise Blouine, Alex Beaulieu-Marchand, Emmanuelle-Salambo Deguars i Karel Cadoret.
Zmiana adresu do wysyłki przez influencerów przyczyni się do przesyłania odzieży do Dans la Rue. Twórcy zachęcają do podobnych działań inne rozpoznawalne osoby w Kanadzie i na całym świecie, ponieważ w okresie zimowym kryzys bezdomności staje się szczególnie odczuwalny.
Zobacz również
– Jesteśmy wdzięczni LG2 i twórcom treści za tę innowacyjną inicjatywę wspierającą Dans la rue. Po raz kolejny pokazuje hojność i solidarność społeczeństwa wobec młodych ludzi żyjących na ulicach. Dzięki tej współpracy będziemy mogli zapewnić młodym ludziom ciepłą odzież, niezbędną o tej porze roku, przyczyniając się w ten sposób do ich dobrego samopoczucia i godności — powiedziała Myrlande Myrand, zastępca dyrektora ds. programów profilaktycznych, interwencyjnych i klinicznych Dans la rue.
Rosnący problem bezdomności
W ciągu ostatniego roku organizacja Dans la Rue zaobserwowała znaczny wzrost liczby osób korzystających z jej usług, odnotowując wzrost wizyt w Centrum Dziennym o 44%, a także w zakresie skierowań na pomoc dotyczącą zdrowia psychicznego i fizycznego (+62%) oraz potrzeb mieszkaniowych (+60%).

#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
24 godziny po opublikowaniu przez Dans la Rue posta na Instagramie, do akcji dołączyło 20 kolejnych influencerów. Dziś post ma 3852 polubień i 1057 udostępnienia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Chcesz pomóc? Wyślij ubrania
Organizatorzy zachęcają do dołączenia do akcji poprzez wysyłanie ubrań pod adres: Dans la rue Day Centre, 1664 Ontario Street East, Montreal, Quebec, H2L 1S7.
Zdjęcie główne: Dans la Rue
PS: IKEA zwraca uwagę na problem bezdomności. Ciasne i ponure przestrzenie zamiast sklepowych wystaw
W kilku brytyjskich salonach IKEA przestrzenie z przykładowymi aranżacjami wnętrz zostały zastąpione ponurymi zestawami o nazwie „Real Life Roomsets”. W ten sposób marka zwraca uwagę na realia kryzysu mieszkaniowego w Wielkiej Brytanii.
PS2: W Warszawie powstanie hostel interwencyjny dla osób LGBT+ w kryzysie bezdomności
Dwa lata po podpisaniu Deklaracji LGBT+ w Warszawie pojawi się hostel dla osób LGBT+, które są w kryzysie bezdomności. Warszawski ratusz właśnie ogłosił konkurs na utworzenie placówki.