Kanadyjska organizacja non profit Dans la Rue, wraz z agencją LG2, postanowiły zwrócić uwagę na problem bezdomności młodych osób w kraju klonowego liścia. Dołączyli do niej influencerzy, którzy tymczasowo zmienili adresy pocztowe do wysyłki. Wśród zaangażowanych są m.in. Louise Blouine, Alex Beaulieu-Marchand, Emmanuelle-Salambo Deguars i Karel Cadoret.
Zmiana adresu do wysyłki przez influencerów przyczyni się do przesyłania odzieży do Dans la Rue. Twórcy zachęcają do podobnych działań inne rozpoznawalne osoby w Kanadzie i na całym świecie, ponieważ w okresie zimowym kryzys bezdomności staje się szczególnie odczuwalny.
Zobacz również
– Jesteśmy wdzięczni LG2 i twórcom treści za tę innowacyjną inicjatywę wspierającą Dans la rue. Po raz kolejny pokazuje hojność i solidarność społeczeństwa wobec młodych ludzi żyjących na ulicach. Dzięki tej współpracy będziemy mogli zapewnić młodym ludziom ciepłą odzież, niezbędną o tej porze roku, przyczyniając się w ten sposób do ich dobrego samopoczucia i godności — powiedziała Myrlande Myrand, zastępca dyrektora ds. programów profilaktycznych, interwencyjnych i klinicznych Dans la rue.
Rosnący problem bezdomności
W ciągu ostatniego roku organizacja Dans la Rue zaobserwowała znaczny wzrost liczby osób korzystających z jej usług, odnotowując wzrost wizyt w Centrum Dziennym o 44%, a także w zakresie skierowań na pomoc dotyczącą zdrowia psychicznego i fizycznego (+62%) oraz potrzeb mieszkaniowych (+60%).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
24 godziny po opublikowaniu przez Dans la Rue posta na Instagramie, do akcji dołączyło 20 kolejnych influencerów. Dziś post ma 3852 polubień i 1057 udostępnienia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Chcesz pomóc? Wyślij ubrania
Organizatorzy zachęcają do dołączenia do akcji poprzez wysyłanie ubrań pod adres: Dans la rue Day Centre, 1664 Ontario Street East, Montreal, Quebec, H2L 1S7.
Zdjęcie główne: Dans la Rue
PS: IKEA zwraca uwagę na problem bezdomności. Ciasne i ponure przestrzenie zamiast sklepowych wystaw
W kilku brytyjskich salonach IKEA przestrzenie z przykładowymi aranżacjami wnętrz zostały zastąpione ponurymi zestawami o nazwie „Real Life Roomsets”. W ten sposób marka zwraca uwagę na realia kryzysu mieszkaniowego w Wielkiej Brytanii.
PS2: W Warszawie powstanie hostel interwencyjny dla osób LGBT+ w kryzysie bezdomności
Dwa lata po podpisaniu Deklaracji LGBT+ w Warszawie pojawi się hostel dla osób LGBT+, które są w kryzysie bezdomności. Warszawski ratusz właśnie ogłosił konkurs na utworzenie placówki.