Blisko połowa piwa sprzedawanego przez markę Żywiec zapakowana jest w butelki zwrotne, najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie – ich używanie ogranicza przede wszystkim ilość śmieci. Niestety, każdego roku nawet blisko 100 mln butelek zwrotnych ląduje w śmietnikach.
W związku z tym Żywiec ruszył z nową akcją pod hasłem „Daj butelce drugie życie”, w ramach której zachęca konsumentów do oddawania butelek zwrotnych takich marek jak m.in. Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Królewskie oraz EB w wybranych punktach sprzedaży, nawet bez paragonu. Za każdą butelkę zwrotną producenta oddawaną do sklepu można otrzymać 0,35 zł, nawet jeśli została ona zakupiona w innym miejscu.
Zobacz również
Dziś butelki zwrotne bez paragonu można oddać w około 1000 sklepach oznaczonych logotypem kampanii „Daj butelce drugie życie”. Pełna lista punktów, które biorą udział w akcji dostępna jest na stronie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dzięki Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu łatwiej będzie zwrócić butelki po piwie. 9 sierpnia br. w pobliżu Lech Browary Wielkopolski został uruchomiony punkt, w którym można oddać butelkę zwrotną każdego producenta i otrzymać za nią kaucję od 0,3 zł do 0,5 zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Także w Warszawie podejmowane są działania mające na celu walkę z zanieczyszczaniem środowiska. W ramach globalnej akcji #NeverSettle Coca-Cola we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia ufunduje miastu 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań szklanych, plastikowych i aluminiowych.
PS3
Zamiast wykorzystywać biodegradowalne opakowania do sześciopaków piwa, Corona poszła o krok dalej i postanowiła zaprojektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Rozwiązanie to nosi nazwę Fit Pack i obecnie jest w fazie testowej.