Responsive Web Design - przegląd polskich stron responsywnych

Responsive Web Design - przegląd polskich stron responsywnych

Coraz częściej przeglądamy strony internetowe korzystając z tabletów czy smartfonów. Jednym ze sposobów adaptacji serwisów www do urządzeń mobilnych jest Responsive Web Design. Sprawdziliśmy, jakie strony zostały wdrożone zgodnie z tą metodyką oraz jakie są tego efekty.

grafika: fotolia.pl

Wyniki raportu Indeks Mobile First Society przygotowanego w październiku roku 2012 pokazały, że marki nie nadążają za mobilnymi trendami. Jedynie 18 producentów (z 200) działa w segmencie mobile. Najlepiej funkcjonują marki zgromadzone w kategoriach: rekreacja i kultura, transport oraz łączność. Wg badań Lemon Sky stronę mobilną posiada ponad 25% z przebadanych 105 firm - najwięcej w branży nieruchomości, ogłoszenia oraz ubezpieczenia. Z analizy przeprowadzonej w styczniu br. przez Lizard Mobile wynika, że jedynie co trzecia spółka notowana na GPW ma stronę przystosowaną do smartfonów i tabletów.

Responsywną stronę internetową, ułatwiającą proces wyboru ubezpieczenia online uruchomił w 2012 roku m.in. Link4. - Dzięki rozwiązaniom wpisującym się w trend responsive design, posiadacze smartfonów oraz tabletów mogą z łatwością korzystać z kluczowych sekcji strony. Zastosowanie tej technologii jest nowością na polskim rynku – mówi Maciej Marszałek, Dyrektor Departamentu e-Business w Link4.

Zgodnie z ideą Responsive Web Design działają należące do Grupy Polskapresse serwisy internetowych dzienników: Dziennikbaltycki.pl, Dzienniklodzki.pl, Dziennikzachodni.pl, Gazetakrakowska.pl, Gazetawroclawska.pl, Gloswielkopolski.pl, Kurierlubelski.pl, Polskatimes.pl oraz Alegratka.pl. W całości w technologii Responsive Web Design została także zaprojektowana strona FM BankuW oparciu o RWD powstała także nowa wersja serwisu budownictwo.pl.

Poniżej przegląd 70 polskich witryn responsywnych, wśród których znaleźć można m.in. strony agencji interaktywnych, blogów, kancelarii adwokackiej, tłumacza, biura rachunkowego, banku, kliniki stomatologicznej, teatru czy sklepu internetowego. Serwisy dostosowane do przeglądania na smartfonach i tabletach mają m.in. Cropp, Fotka.pl, Grupa Nokaut, Noble Bank, Skrzypovita, Teatr Nowy, Teatr Telewizji czy VW Optimum.

Przystosowanie do różnych urządzeń mobilnych sprawdzano na studiopress.com/responsive/

RWD w praktyce

- Zauważamy znaczący wzrost znaczenia Internetu i nowoczesnych technologii w codziennej pracy każdego przedsiębiorcy. Ponieważ naszym celem jest towarzyszenie przedsiębiorcy na każdym etapie życia firm, rozwiązanie to jest naturalną konsekwencją tej filozofii – podkreśla Michał Zielke, wiceprezes zarządu FM Banku. Według statystyk Google Analytics - po uruchomieniu nowej strony oraz w wyniku kampanii reklamowej, ruch na stronie www.fmbank.pl wzrósł 3-krotnie, a 6-krotnie wzrosła liczna zapytań ofertowych poprzez kanał internetowy. Ruch z urządzeń mobilnych zwiększył się dwukrotnie. Technologia RWD została wdrożona przy okazji zmiany całego serwisu. Trwało to kilka tygodni. 

Jak to wygląda w przypadku innych serwisów? O tym, czemu podjęto decyzję o wdrożeniu stron responsywnych, ile to trwało i jakie są efekty opowiada Marek Stankiewicz, Business Development Director Grupy Wydawniczej Polskapresse. Wdrożenie serwisu budownictwo.pl w oparciu o technologię RWD przedstawia Marcin Gajewski, Kierownik ds. Produktu Budownictwo w Eniro Polska. O efektach mówi także Maciej Marszałek, Dyrektor Departamentu e-Business w Link4.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij