Rekordowa liczba zgłoszeń w 10 edycji Konkursu Klubu Twórców Reklamy

W okrągłą, 10-tą rocznicę konkursu KTR do jurorów napłynęła największa w historii liczba 741 zgłoszeń. Pochodzą one aż od 197 różnych podmiotów. Zwycięskie prasce zostaną wyłonione spośród 11 kategorii 23 kwietnia podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie.
O autorze
1 min czytania 2013-04-05

Liczba zgłoszeń do tegorocznego KTR potwierdza prestiż i znaczenie tego konkursu dla całej branży komunikacji marketingowej. – Cieszy nas to, gdyż dobry polski konkurs reklamy powinien być swoistym przeglądem najlepszych lokalnych prac powstających głównie na zamówienie lokalnych marketerów – powiedział Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu KTR. – Ważne jest, by do konkursu wpływało jak najwięcej zrealizowanych konceptów, daje to możliwość zobaczenia średniego poziomu kreacji i wyznaczenia benczmarków rynku – dodaje.

Prace napływające do KTR świadczą także o trendach w branży komunikacji marketingowej. Co cieszy organizatorów, stale rośnie liczba zgłoszeń w kategoriach: Design, Active Advertising, Ilustracja oraz Media Interaktywne. Rokrocznie wpływa stabilna ilość pr Film, Warsztat Filmowy, Kampania.

Z kolei stały spadek można zauważyć w przypadku kategorii Reklama Drukowana, a także od tego roku w kategorii Fotografia. – Stanowi to odzwierciedlenie zmian, które zachodzą w komunikacji

i powolnego spadku znaczenia mediów klasycznych na rzecz mediów cyfrowych i myślenia Active. W tej kategorii pojawiły się też, po raz pierwszy, zgłoszenia od członków nowego działającego w SAR klubu zrzeszającego firmy eventowe. Kolejną nowością jest pojawienie się podkategorii Innowacyjne Technologie (kategoria Media Interaktywne), do której od razu zgłoszono wiele, dobrze ocenionych przez jury prac – stwierdziła Anka Zimecka, szef projektu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obrady jury odbywają się dwuetapowo. Najpierw, poprzez internetową platformę konkursową SAR, zostaje wyłoniona shortlista. Następnie już na zamkniętych posiedzeniach jurorzy dyskutują nad poszczególnymi pracami oraz przeprowadzają głosowanie, które wyłania najlepsze zgłoszenia.

Jak co roku obradom przewodniczy znany i ceniony dyrektor kreatywny – w tym roku jest to Kot Przybora. Będzie on kierował bezpośrednio obradami jury oceniającego kategorie: Reklama Drukowana, Film, Radio i Kampania. Przybora będzie również przewodniczącym specjalnego jury głosującego na Grand Prix konkursu. Pozostałym obradom przewodniczą: Wojciech Dagiel (Fotografia), Dariusz Zatorski (Warsztat Film/Radio), Przemysław Truściński (Ilustracja), Wojciech Mierowski (Design), Arek Szulczyński (Media Interaktywne), Przemysław Wojak (Active Advertising) oraz Adam Mikołajczyk (Marketing Miejsc). Razem z przewodniczącymi prace będzie oceniało ponad 70 osobowe jury.

Ponadto w konkursie zostaną również przyznane nagrody specjalne: dla najlepszej agencji reklamowej, najlepszego studia postprodukcyjnego, domu produkcyjnego, fotografa roku, dla reklamodawcy roku oraz w konkursie Creative Mobile. Nagrody zostaną wręczone podczas Gali KTR – 23 kwietnia w Teatrze Polskim.

Audytorem konkursu jest kancelaria Leśnodorski i Ślusarek i Wspólnicy.