MEC: Mimo dużego obłożenia reklamami, serwisy VOD największych nadawców osiągają wysokie viewability

Czas bloków reklamowych w serwisach VOD, największych nadawców, stanowi już ponad połowę czasu, który główne stacje poświęcają na reklamy w czasie antenowym. Mimo to widoczność reklam w ich serwisach plasuje je w rynkowej czołówce, pokazuje analiza MEC...
O autorze
1 min czytania 2017-04-25

fot. pexels.com

…  na podstawie danych własnych oraz pomiaru gemius AdReal. 

Średnio ok. 7 minut reklam/h pokazują reklamodawcy w trakcie programów emitowanych online. Największe serwisy VOD to Ipla, Player.pl i TVP.pl. Już ponad połowa czasu przeznaczonego na emisję reklam na głównych antenach tych nadawców (limit wynosi 12 minut na godzinę) została zagospodarowana.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak pokazuje wyliczenie MEC na podstawie gemius AdReal, serwisy największych nadawców, oferujące głównie programy z ich anten oraz VOD.pl. Filmy, seriale) osiągają najlepsze wyniki pod względem widoczności reklam na ich łamach. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mówimy tu o viewability zgodnej z definicją proponowaną dla reklam wideo przez IAB, a więc widzeniu przynajmniej 50 proc. powierzchni reklamy przez minimum 2 sekundy. Nie jest to więc szczególnie restrykcyjna ani uznawana przez ogół reklamodawców miara, a tylko punkt wyjścia do dyskusji o widoczności reklam wideo w sieci.– komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO MECNasze wyliczenie dowodzi, że serwisy z wysokiej jakości, angażującymi treściami dają dziś marketerom duże pole do popisu– dodaje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się