„Ssałam od 10 roku życia, ssałam w ponad 90 krajach”. Odważne wyznanie w amerykańskiej kampanii… na rzecz ochrony środowiska?

„Ssałam od 10 roku życia, ssałam w ponad 90 krajach”. Odważne wyznanie w amerykańskiej kampanii… na rzecz ochrony środowiska?
Co roku, na wiele sposobów, organizacje ekologiczne prześcigają się w pomysłach na dobrą kampanię. Jednak wszystkie łączy jeden cel – zwrócenie naszej uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska. Co według Amerykanów sprawdza się najlepiej? Ssanie?
O autorze
1 min czytania 2017-09-05

„Suck” z angielskiego może oznaczać „bycie do bani” czy też czynność fizyczną, jednak jest jeszcze jedna odmiana, dość seksualna.

Amerykańska kampania „#Stopsucking” zaprezentwała spot, w którym aktorka mówi, że: Może i nie wyglądam, jakbym ssała, ale robię to. Ssałam w telewizji od 10 roku życia, ssałam w ponad 90 krajach.

Jasne, na twarzach niektórych na początku może pojawić się delikatny uśmiech, ale mina rzednie, kiedy dowiadujemy się w czym rzecz. Chodzi o… plastikowe słomki! W Stanach Zjednoczonych każdego dnia zużywana jest ich aż 500 milionów!

Większość z nich kończy na dnie oceanów, co powoduje zatrucie wody i wysoką umieralność zwierząt morskich. Wynosi ona 51% w przypadku fauny morskiej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli sytuacja z zaśmiecaniem plastikiem oceanów się nie zmieni, w 2050 roku, w wodach całego świata będzie więcej śmieci niż ryb*. 

Za kreację kampanii odpowiedzialna jest agencja agencja Possible.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zanieczyszczenie środowiska plastikiem to jedno z największych globalnych zagrożeń w XXI wieku. Surfers Against Sewage proponuje zająć stanowisko przeciwko kulturze karmiącej wzrost Wastelandu – nowego kontynentu, który zagraża światu.

PS2

„Polluted Water Popsicles” to kampania społeczna, która na przykładzie lodów pokazuje, jak bardzo zanieczyszczone są wody Tajwanu. Ten niesmaczny widok budzi kontrowersje.. Celem kampanii jest zwrócić ludzką uwagę na problem, jakim jest zanieczyszczenie wód.

 

 

 

* źródło