Praca w PR: rynek i wymagania – raport Prowly i Grupy Pracuj

Szukasz pracy w PR? Chcesz dobrze przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? A może szukasz idealnego kandydata do pracy w Twoim zespole i chcesz zorientować się w oczekiwaniach, jakie rynek stawia obecnie przed PR-owcami?
O autorze
2 min czytania 2018-01-17

Najnowszy e-book przygotowany przez Prowly we współpracy z Grupą Pracuj to lektura obowiązkowa!

Prowly od lat edukuje branżę PR w zakresie nowych technologii, trendów czy dobrych praktyk. W ramach projektu Akademia Prowly możecie pobrać całą gamę darmowych e-booków i whitepaperów tematycznych. Najnowszy – „Praca w PR: rynek i wymagania” – to materiał, po który powinni sięgnąć wszyscy ci, którzy chcą zacząć karierę w branży PR lub ci, którzy właśnie rekrutują do swoich zespołów” – komentuje Edyta Kowal, Content Lead w Prowly.

W e-booku znajdziecie raport na temat rynku pracy w PR przygotowany przez Grupę Pracuj. Dowiecie się, jakie branże rekrutują speców od PR-u najchętniej, gdzie tej pracy w Polsce jest najwięcej oraz na jakie stanowiska PR-owe pracodawcy poszukują najczęściej.

W drugiej części e-booka znajdziecie praktyczne porady na temat tego, jak przygotować się do spotkania o pracę – to tu znani eksperci z branży dzielą się z Wami swoimi wymaganiami i pytaniami, jakie lubią zadawać podczas rozmowy rekrutacyjnej. Dla Waszej wygody podzielono je na trzy poziomy: Junior Specialist, PR Specialist oraz PR Manager.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tym razem do publikacji Prowly zaprosiło:

  • Aleksandrę Kowalewską, Specjalistę ds. PR i CSR w Grupie Pracuj
  • Konstancję Zyzik, Talent Acquisition Managerkę w Grupie Pracuj
  • Emilię Zakrzewską-Koszel, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR)
  • Grzegorza Szczepańskiego, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland i prezesa Związku Firm Public Relations (ZFPR)
  • Magdalenę Górak, szefową agencji Profeina
  • Ewę Mittelstaedt, prezes zarządu w agencji komunikacji Monday
  • Martę Rogalską, specjalistkę ds. PR na Uczelni Łazarskiego
  • Angelikę Kubarę, Senior Recruitment Specialist w firmie Avon
  • oraz Maję Kowalską, Content & PR Managerkę w SalesManago

E-booka pobierzesz tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing oraz ZFPR zostali patronami medialnymi raportu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Poniżej komentarz dotyczący raportu:

Marcin Olkowicz
Trener i konsultant biznesu i komunikacji, wykładowca akademicki, doradca rozwoju kariery, ekspert procesów rozwojowych:

Raport Pracuj.pl potwierdza inne obserwacje z rynku pracodawców branży komunikacji marketingowej i usług doradczych w tym obszarze. Obserwacje, z dużą dozą optymizmu, dotyczące zwiększonej dynamiki rynku, rosnącej liczby zapytań, wzrostu liczby kontraktów, ale także większych wyzwań. To możliwe powody wzrostu liczby poszukiwanych kandydatów o wysokich kompetencjach i specjalizacji.

Dane z ośrodków pozawarszawskich (dolnośląskie, pomorskie, małopolskie) potwierdzają także rosnące znaczenie firm PR z tych regionów. To dobra wiadomość. Klienci lokujący biznesy poza Warszawą poszukują eksperckich firm na swoim terenie.

Ciekawe wnioski płyną z obserwacji zmniejszonego udziału poszukiwanych kandydatów na stanowiska asystenckie. Może to przejaw odwrotu od zjawiska „junioryzacji” usług sektora PR? Klienci oczekują najwyższego standardu oferowanych usług i pogłębionej znajomości rynku. Usługi public relations wymagają szczególnych kompetencji i umiejętności. Doradztwo związane ze strategiami komunikowania się z otoczeniem to coraz bardziej wymagająca dziedzina: unikatowe połączenie wielu cech, wiedzy, postaw, kwalifikacji i kompetencji. Specjalistyczne kompetencje zawodowe w połączeniu z komunikatywnością, otwartością, ciekawością i rozumieniem współczesnego konsumenta, otoczenia, biznesu i społeczeństwa to standard wymagań od menedżera czy specjalisty w tej dziedzinie.