Co zrobić, aby to osiągnąć?
Minęły czasy, kiedy salony i gabinety beauty można było policzyć na palcach jednej ręki. Dziś można spotkać je niemal na każdym rogu i to nawet w niewielkich miejscowościach. Choć od najbliższej placówki klientów dzieli czasami zaledwie kilka kroków, tak naprawdę bardzo rzadko zdarza się, by korzystali właśnie z jej usług – a już na pewno nie tylko ze względu na odległość. Na budowanie zaufania i trwałych więzi z odbiorcami wpływają dziś zupełnie inne czynniki, takie jak kompetencje i podejście specjalistów czy jakość obsługi. Na co zwrócić uwagę, by relacje z klientami nie kończyły się na jednej wizycie? Jak zdobyć ich lojalność i upewnić się, że będą regularnie powracać w nasze progi? Wystarczy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach.
Ogromna moc pierwszego wrażenia
Budowanie relacji z klientami – dokładnie tak samo, jak wszystkich innych relacji międzyludzkich – zaczyna się od prostych emocji. Fakt, że dana osoba postanowiła skorzystać z usług naszego salonu to zaledwie połowa sukcesu. Gdy zjawia się w nim po raz pierwszy, krytycznie ocenia wszystko to, co zastaje na miejscu – co widzi, słyszy i czego doświadcza – i na tej podstawie wyrabia sobie pierwotną opinię. Wrażenia i uczucia, z jakimi wróci do domu, zadecydują o tym, czy zechce odwiedzić nas ponownie. Właśnie dlatego o relację z klientem należy dbać już od pierwszej chwili – a jeśli zyskamy w jego oczach pozytywny wizerunek, znacznie łatwiej będzie nam rozwijać nowo powstałe więzi.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Profesjonalne podejście
Choć staranne wykonanie usług to bardzo istotna kwestia, na perfekcyjną obsługę składa się znacznie więcej elementów. Mowa tutaj zarówno o detalach umilających pobyt klienta w salonie (podanie ulubionej kawy czy powrót do poruszanych ostatnio tematów), ale także o stałych elementach każdej wizyty, które czynią z niej swego rodzaju rytuał.
Chodzi o działania, które dają klientom poczucie profesjonalnego podejścia i kompleksowej opieki: miłe powitanie, konsultacja potrzeb, analiza efektów, porady w zakresie pielęgnacji domowej. Może wydawać się, że to mało istotne drobiazgi, jednakże wspólnie świadczą one o standardzie obsługi w naszym salonie i wpływają na to, czy klient ma ochotę ponownie nas odwiedzić. Krótko mówiąc: jeżeli zrobimy wszystko, aby czuł się u nas dobrze i komfortowo (nie wspominając o kwestii oczywistej, czyli zadowoleniu z efektów zakupionych usług), nie będzie powodów, by porzucił nas na rzecz konkurencji.
Pełen komfort
Nie jest nowością, że celem wizyty w salonie urody jest nie tylko poprawa wyglądu, ale i samopoczucia – również psychicznego. Zadbajmy więc o to, aby nasz salon był dla klientów wyjątkowym miejscem, w którym mogą się zrelaksować i zapomnieć o stresie. Stwórzmy pozytywną przestrzeń, do której będą mieli ochotę wracać i nawet jeśli wkroczą do niej zmęczeni lub poddenerwowani – to opuszczą ją już w dobrym humorze.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Warto także pamiętać, że oprócz atmosfery w salonie, na komfort klientów wpływają także kwestie organizacyjne związane z wizytą. Nikt nie lubi „wisieć” na telefonie, próbując dodzwonić się do wybranej placówki, by w końcu rozpocząć żmudną grę w statki, w poszukiwaniach dogodnego dla obu stron terminu. Współcześni klienci oczekują szybkich i wygodnych rozwiązań, które ułatwią im załatwianie codziennych spraw – a zatem również takich kwestii, jak umawianie się do salonu urody. Odpowiedzią na te potrzeby jest rezerwacja online, która przynosi wiele korzyści także samym placówkom – dzięki niej kalendarze wizyt zapełniają się w zasadzie same, a firmowy telefon nie dzwoni już jak szalony.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Rezerwacja online to nic innego, jak odpowiedź na realne potrzeby ludzi. Teraz wszyscy są zabiegani, codziennie mają na głowie setki spraw, więc coraz częściej decydują się na załatwianie ich w sieci – bo tak jest po prostu wygodniej i szybciej. W przypadku internetowej rezerwacji wizyt w salonach urody dodatkowym ułatwieniem jest także to, że nie trzeba już martwić się o godziny otwarcia placówek. Możemy umawiać się przez całą dobę, na spokojnie, gdy mamy na to czas i ochotę – mówi Sylwia Haracz, brand manager Moment.pl – platformy do rezerwacji wizyt online, stworzonej przez firmę Versum.
Budowanie zaufania
Ogromny wpływ na lojalność klientów ma również zaufanie. W branży beauty ma ono szczególne znaczenie – nikt nie chce przecież ryzykować swojego wyglądu, a tym bardziej zdrowia. Osoby odwiedzające nasz salon z czasem przywiązują się do konkretnych pracowników i nabierają pewności, że tylko oni są w stanie spełnić ich oczekiwania i potrzeby. Wierzą, że ulubiony specjalista doskonale ich zna i właśnie dzięki posiadanej wiedzy może zapewnić im maksymalne zadowolenie z każdej wizyty. Ale co to właściwie znaczy „poznać swojego klienta”? Mówiąc najprościej: poznać go, znaczy zdobyć kompleksową wiedzę na temat jego preferencji i potrzeb, a także wszelkich aspektów, dzięki którym jesteśmy w stanie trafnie dobierać metody pielęgnacji, a tym samym gwarantować klientom najlepsze możliwe efekty i pełne bezpieczeństwo.
Stali klienci to największy skarb każdego biznesu. To właśnie oni zapewniają firmom stabilność finansową, a często pomagają także w poszerzaniu grona klientów, wcielając się w rolę ambasadorów marki i polecając dany salon czy gabinet kolejnym osobom. Umiejętność budowania trwałych, pozytywnych relacji jest więc kluczowym elementem rozwoju salonów urody. Na szczęście nie trzeba stawać na głowie, by robić to dobrze – wystarczy, że naszą pracą w tym biznesie kieruje pasja i zaangażowanie.