Pica Pica zmienia nazwę na Blingsis przez spór z W.Krukiem

Pica Pica zmienia nazwę na Blingsis przez spór z W.Krukiem
Kilkumiesięczny spór pomiędzy portalem Pica Pica a firmą W.Kruk dobiegł końca. Założycielki serwisu o tematyce biżuteryjnej zmieniły nazwę na Blingsis.
O autorze
2 min czytania 2019-04-04

zdjęcie: blingsis.com

6 grudnia 2018 roku informowaliśmy o sporze między firmą W.Kruk a portalem poświęconym tematyce biżuterii i zegarków Pica Pica. Jedna z założycielek strony internetowej, Agata Jankowiak, we wpisie w swoim portalu napisała, że firma W.Kruk wprowadziła na rynek nową markę Picky Pica, której koncept jest bardzo zbliżony do portalu Pica Pica. Jak zaznaczyła też Jankowiak, klientki nowego brandu biżuteryjnego są określane mianem Srok, tak jak czytelniczki portalu Pica Pica.

Firma W.Kruk w odpowiedzi na zarzuty przede wszystkim utrzymywała, że Picky Pica jest marką, zaś Pica Pica – serwisem internetowym. Natomiast na początku stycznia br., firma opublikowała też oficjalne oświadczenie dotyczące dalszego obrotu spraw, związanego ze sporem między brandem biżuteryjnym a portalem. Tam W.Kruk zwrócił uwagę na to, że nazwa portalu Pica Pica nie została zgłoszona w Urzędzie Patentowym w formie słownej czy znaku graficznego, zaś marka Picky Pica – już tak. Dokonano tego w 2016 roku.

Co więcej, firma W.Kruk w swoim oświadczeniu poinformowała też o spotkaniu obu stron, podczas którego Jankowiak przedstawiła swoje roszczenia finansowe w związku z rzekomym plagiatem. W.Kruk natomiast uznał te roszczenia za bezpodstawne i nierynkowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na początku kwietnia spór dobiegł końca, o czym poinformowała Agata Jankowiak we wpisie na swoim portalu. Tam też przyznała, że jej serwis internetowy powstał z pasji, ale błędem było, że nie zarejestrowała znaku towarowego. „(…) To był błąd, który owy gigant wykorzystał – nie przepraszając, nie przyznając się do błędu, nie proponując nawet żadnego rozwiązania – choć współpracowaliśmy i wiedzieli, że istniejemy od 2015 roku” – czytamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dalej Jankowiak napisała, że udowodnienie przed sądem, że firma W.Kruk dopuściła się plagiatu, zajęłoby kilka dobrych lat, a co za tym idzie – koszty sądowe byłyby ogromne. „Zatem jedynym sposobem na przetrwanie (z naszym specjalistycznym serwisem) jest zaproszenie Was na inne „podwórko” i odpalenie marki „Pica Pica” pod inną nazwą raz jeszcze” – poinformowała założycielka portalu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Blingsis, bo taką nazwę nosi teraz serwis, dalej będzie utrzymywany w takiej formie, jak Pica Pica i w dalszym ciągu będzie prowadzony przez dwie siostry – Agatę i Katarzynę Jankowiak.  

PS

Nike wygrał spór o zdjęcie, które było inspiracją do logo marki Air Jordan. Pozew przeciwko marce Nike złożył fotograf Jacobus Rentmeester, który twierdził, że to jego zdjęcie posłużyło jako inspiracja do stworzenia legendarnego logo brandu Air Jordan.

PS2

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

PS3

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.