IV edycja LECHSTARTERA za nami. Kto zdobył milion od Leszka?

20 maja zakończyła się IV edycja programu LECHSTARTER, w którym o mln złotych od Leszka walczyło 15 miast z całej Polski. Wśród miast, które otrzymały najwięcej głosów, znalazły się Kielce, Szczecin i Rzeszów, zdobywając oryginalną, otwartą PRZESTRZEŃ dla mieszkańców, projektu Jakuba Szczęsnego.
O autorze
1 min czytania 2019-06-03

Kielce, Szczecin i Rzeszów – to właśnie te miasta zdobyły PRZESTRZEŃ w tegorocznej edycji programu LECHSTARTER, który już od 2016 r. pozytywnie zmienia przestrzenie polskich miast, realizując oryginalne projekty dedykowane mieszkańcom. Lech Premium w poprzednich edycjach przeznaczył łączenie 3 000 000 zł na realizację ciekawych inicjatyw, które stworzył wspólnie z lokalnymi społecznościami.  W tym roku Leszek wrócił z odświeżoną mechaniką akcji, która pozwoliła na zaangażowanie znanego, polskiego architekta – Jakuba Szczęsnego. Współpraca zaowocowała projektem nietuzinkowej, miejskiej przestrzeni.

Pracownia Szczęsnego, SZCZ tworząc koncepcję strefy skupiła się na problemie wielu polskich miast, którym brakuje miejsc dedykowanych lokalnym społecznościom. W rezultacie narodził się projekt pod nazwą PRZESTRZEŃ, o który walczyło 15 polskich miast, reprezentowanych przez organizacje pozarządowe. Walka była bardzo zacięta aż do ostatniego dnia głosowania. Mieszkańcy zwycięskich regionów jeszcze tego lata będą mogli cieszyć się zieloną przestrzenią, idealną do złapania oddechu od miejskiego zgiełku, organizacji wydarzeń kulturalnych czy zwykłych spotkań ze znajomymi.

– LECHSTARTER to doskonały przykład nowoczesnej współpracy marki z lokalnym środowiskiem. To połączenie brandowego CSR, zaangażowania lokalnych NGO’s i potrzeb mieszkańców, które zostały zderzone z designem na najwyższym, światowym poziomie – mówi Natalia Kostera, junior brand manager marki Lech Premium.

Komunikacja LECHSTARTERA, która towarzyszyła przebiegowi programu, przeprowadzona była zarówno w mediach, jak i w social media. Kanały marki Lech Premium, sponsora programu, zostały wsparte publikacjami zaangażowanych w projekt influencerów – Arety Szpury, Zofii Zborowskiej, Michała Piróga oraz Krzysztofa Jankesa Jankowskiego. Program wspierali również ambasadorzy programu – Filip Springer i Jakub Szczęsny, którzy oprócz merytorycznego zaplecza, wnieśli zaangażowane w budowę świadomości o programie i motywowanie do głosowania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nową mechanikę LECHSTARTERA opracowały we współpracy agencje Tailor Made PR oraz Cut The Mustard. Agencja Tailor Made PR odpowiadała dodatkowo za komunikację PR, biuro prasowe, komunikację influencerów oraz kontakt z ambasadorem programu – Filipem Springerem. Agencja Cut The Mustard stworzyła stronę internetową i aplikację do głosowania oraz odpowiadała za komunikację na kanałach social media marki. Agencja Nairobia zajęła się natomiast kontaktem z NGO, ścisłą współpracą z Jakubem Szczęsnym oraz koordynacją powstania PRZESTRZENI w zwycięskich miastach. Dom mediowy Zenith Optimedia odpowiadał za zakup mediów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing